داعش با کمبود بودجه مواجه شده است

ساکنان شهر «موصل» عراق اعلام کرده‌اند که تکفیری‌های «داعش» به واسطه مواجهه با کمبود بودجه، پرداخت حقوق به جنگجویان خود را متوقف کرده‌اند.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌ تلگراف» گزارش کرد، از آنجایی که تکفیری‌های داعش با خشن‌ترین و سخت‌ترین بخش مبارزه خود برای حفظ شهر موصل در مقابل ارتش عراق روبرو شده‌اند، پرداخت حقوق ماهیانه به جنگجویان خود را متوقف کرده‌اند.

طبق این گزارش، شبه‌نظامیان داعش معمولاً ماهانه دستمزدی معادل 350 دلار دریافت می‌کنند اما ظاهراً در هفته‌های اخیر، این گروه تروریستی پرداخت حقوق به این شبه‌نظامیان را متوقف کرده است و این امر نمایانگر آن است که این گروه تروریستی احتمالاً‌ با کمبود بودجه مواجه شده است.

این روزنامه انگلیسی این‌گونه گزارش داد که این مشکلات مالی داعش احتمالاً در نتیجه تشدید حملات هوایی علیه زیرساخت‌های نفتی این گروه تروریستی در عراق و سوریه و همچنین مبارزات گسترده این گروه برای حفظ قلمروهایی که تحت کنترل درآورده‌اند، به وجود آمده است.

طبق این گزارش، تکفیری‌های داعش همچنان به قاچاق خانواده‌ها به خارج از شهر در قبال دریافت رشوه وابسته هستند و بنا به گفته یکی از ساکنان موصل داعش برخی اوقات مبلغی معادل 25 هزار دینار برای انجام چنین کاری دریافت می‌کنند.

علیرغم آنکه مردم موصل با کمبود غذا و آب مواجه هستند، یکی از ساکنان موصل می‌گوید داعش غذا و تجهیزات زیادی در اختیار دارد اما حاضر نیست این امکانات را با غیرنظامیان به اشتراک بگذارد.

دهها هزار نفر از نیروی عراقی در حال حاضر در عملیات بازپس‌گیری شهر موصل از دست تکفیری‌های داعشی مشارکت دارند.