پیام تسلیت محمد محقق برای درگذشت آیت‌الله رفسنجانی

 محمد محقق معاون دوم رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمٰن الرحیم

انٌا لله وانّا الیه راجعون

خبر درگذشت تأثرانگیز عالم مجاهد، سیاستمدار برجسته جهان معاصر، حضرت آیت‌الله على اکبر هاشمى رفسنجانى رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهورى اسلامى ایران را با یک دنیا اندوه مطلع شدم.

شخصیتى که حدود شصت سال در دوره‌هاى مختلف تاریخ معاصر ایران بار سنگین مسئولیت بزرگ انسانى را به دوش داشت و از تمامى پیج‌وخم‌ها وفراز و فرودها با درایت و تدبیر فوق العاده عبور کرد. 

در دوران مبارزه علیه نظام شاهى از تئورى‌سازان انقلاب اسلامى  و در دوره پیروزی بزرگترین انقلاب مردمى معاصر منطقه و جهان به رهبرى امام خمینى رضوان الله تعالى علیه یکى از کلیدى‌ترین یاران معظم له بحساب می‌اَمد و در مقطع بعد از رحلت امام در کنار رهبرى نظام جمهورى اسلامى  یکى از سکانداران و پیشکسوتان آن بوده، به گونه‌اى که دو دوره ریاست جمهورى ایشان به عصر سازندگى شهرت یافت.

در دهه اخیر با همه رخدادهاى در عرصه تفاوتهاى فکرى میان کارگزاران نظام جمهورى اسلامى که طبیعت یک نظام مردم سالار دینى است، همیشه حامى اصل نظام و یکى از ستون پایه‌هاى استوار جمهورى اسلامى بوده است و بدون شک فقدان اسفبار این مرد بزرگ دین و سیاست ضایعه جبران‌ناپذیر و خلاء عظیم براى منطقه و جهان اسلام می‌باشد.

اینجانب این مصیبت عظمىٰ را به رهبرى معظم جمهورى اسلامى ایران حضرت آیة‌الله العظمى خامنه‌ای، دولت و ملت برادر و همسایه، ایران اسلامى تسلیت گفته، براى آن مغفور مرحوم شادروان بهشت برین و مقام رضوان الهى آرزو می‌نمایم.

والسلام على من اتبع الهدىٰ

محمد محقق کابل  ١٩ جدى ١٣٩٥