عروس داعشی که توانست با 4 فرزند خود به آمریکا بازگردد

یک تبعه انگلیسی به نام "جویا چودهری" که در سال 2004 با یک تروریست آمریکایی به نام "جان گورجلاس" در شهر "روچدیل" در منچستر ازدواج کرده بود، از پیوستن به گروه تروریستی داعش پشیمان شد و توانست به آمریکا بازگردد.

 

این زوج در وبسایت‌های تروریستی با هم در ارتباط بودند. حدود چند سال بعد پس از آنکه "گورجلاس" 3 سال در زندانی در آمریکا به سر برد، این زوج به همراه سه فرزند خود به سوریه گریختند.

 

چودهری که نگران وضع سلامت و زندگی فرزندانش بود در سال 2013 تصمیم گرفت به انگلیس بازگردد اما در آن زمان وی چهارمین فرزند خود را باردار بود.

 

سرانجام این عروس داعشی 33 ساله در سال 2014 درخواست طلاق خود را به دادگاهی در آمریکا ارائه کرد و توانست به آمریکا بازگردد. وی هم‌اکنون در ایالت تگزاس نزدیک خانواده همسرش زندگی می کند تا بتواند فرزندانش را در تعطیلات پایان هفته ببیند.

 

همسر او که در گروه تروریستی داعش به "یحیی ابو حسن" معروف است در تلاش برای گسترش این گروه تروریستی و جذب انگلیسی‌زبانان در این گروه است. وی همچنین بخاطر اقدامات بی رحمانه اش در فهرست ترور پنتاگون قرار گرفته است.

 

تاکنون بیش از 800 انگلیسی که بیش از 100 نفر آنها زن و دختر بوده اند برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق سفر کرده اند.

 

عروس داعشیِ انگلیسی که توانست با 4 فرزند خود به آمریکا بازگردد+ تصاویر

 

عروس داعشیِ انگلیسی که توانست با 4 فرزند خود به آمریکا بازگردد+ تصاویر