روسیه: مغز اوباما هک شده است

دمیتری پسکوف سخنگوی  مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه طی سخنانی گفت: «مسئولان روس از شنیدن این گونه اتهامات خسته شده اند». وی افزود: «این موضوع، یادآور"تعقیب شبح" است و پیش ازاین نیز، شرکای آمریکایی ما در مراحل مختلف تاریخ چنین تجاربی را پشت سرگذاشته اند».

 
پسکوف ادامه داد: «این مراحل را به خاطر می آوریم و می دانیم که سرانجام، مواضع واقع گرایانه جایگزین سکته های عاطفی خواهد شد».
 
وی هرگونه ایفای نقش مسکو یا هر یک از موسسات دولتی یا مسئولان روس را در هک رایانه ها که به ادعای سازمان سیا، سامانه انتخابات آمریکا را هدف قرار داده اند، رد کرد.
 
سخنگوی مطبوعاتی پوتین همچنین گفت گزارش سیا چیز جدیدی را دربرندارد و فقط دربردارنده همان اتهامات احساسی و بی پایه و اساسی است که با معیارهای حرفه ای فعالیت سیا همخوانی و هماهنگی ندارد.
 
ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به گزارش سازمان سیا با لحنی تمسخرآمیز در صفحه فیس بوک خود نوشت: «به نظر من، اگر هکرهای روس چیزی را هک کرده باشند، دروهله اول آن چیز مغز اوباما است. دوم اینکه به نظر می رسد خود این گزارش توسط هکرهای روس تهیه شده است».
 
جیمز کلابر رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا روز جمعه گذشته نسخه ای غیرمحرمانه را از این گزارش درباره حملات الکترونیکی به موسسات سیاسی آمریکا منتشر کرد، دراین گزارش آمده است که روسیه تلاش کرد تا طبق دستور مقامات این کشور، بر سیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر بگذارد، اما روس ها معتقدند دراین گزارش، هیچ دلیلی که صحت این اتهامات را ثابت کند، وجود ندارد.
 
دولت باراک اوباما درواکنش به دخالت های ادعایی روسیه درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حمایت از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه آمریکایی دررقابت با رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون، مجازات های جدید را علیه روسیه اعمال کرد.