آمریکا به دنبال محدودیت‌هایی علیه روسیه است

 «کنستانتین کساچوف» رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا» روسیه می‌گوید اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اولین کنفرانس خبری‌ وی در روز چهارشنبه (دیروز) نشان می‌دهد که ترامپ و تیم وی تحت فشارهای شدید عناصر ضدروسی دولت کنونی آمریکا قرار دارند.

وی گفت روابط میان مسکو و واشنگتن تحت دولت ترامپ «به هیچ عنوان آسانتر نخواهد بود بلکه آن‌ها می‌توانند واقع‌بین‌تر شوند».

از طرف دیگر «الکسی پوشکوف» یکی از اعضای کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدرال روسیه در مصاحبه با ایزوستیا اعلام کرد که ترامپ در شرایطی است که لزوماً مجبور است احساسات نخبگان سیاسی آمریکا را نیز در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: «آن‌ها در واقع تلاش می‌کنند که ترامپ را متقاعد کنند سیاستی را در قبال روسیه در پیش بگیرند که باراک اوباما در پیش گرفته بود. ترامپ به وضوح اعلام کرده که این سیاست را دنبال نمی‌کند. هیچ همکاری بین آمریکا و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم در دولت اوباما وجود نداشت و تنها یکسری مذاکرات پوچ در این زمینه در دولت اوباما صورت گرفت. البته، تغییرات مثبتی در این مسیر تحت دولت جدید آمریکا وجود خواهد داشت».

روزنامه «نزاویسیمایا» گزارش کرد، لایحه مربوط به تحریم‌های جدید ضدروسی که توسط گروهی از سناتورها در اختیار کنگره آمریکا قرار گرفت، احتمالاً بر اقتصاد و همچنین بخش‌های مالی و انرژی روسیه تأثیر بگذارد.

«الکساندر سوخین» رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرین روسیه در اینباره اعلام کرد، واشنگتن می‌خواهد شهروندان خود و شرکت‌ها و اتباع خارجی را از خرید اوراق بهادار روسیه منع کند و در خصوصی‌سازی در روسیه مشارکت کند.

وی ادامه داد که آمریکا قصد دارد، گام به گام، تحریم‌های ضد روسی را شبیه محدودیت‌هایی که علیه ایران تحمیل کرده بود، کند.