آخرین خبرها از درگیری ها در سوریه

نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه توانستند پس از  درگیری‌های شدید رو در رو با تروریست‌های تکفیری در شهرک «بسیمه» در حومه غربی دمشق، این منطقه را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.

شهرک بسیمه خط دفاعی اول شهرک‌های منطقه «وادی‌بردی» قلمداد می‌شود.

یک منبع میدانی گفت عملیات نظامی در وادی‌بردی برای اعمال فشار بر تروریست‌های جبهه النصره همچنان ادامه دارد تا آنها در مقابل تیم‌های مهندسی برای بازسازی چشمه آب «عین‌‌الفیجه» به عنوان تامین کننده آب شرب پایتخت کارشکنی نکنند، سه بار مذاکره برای پایان دادن به مانع‌تراشی تکفیری‌ها شکست خورده بود.

از سوی دیگر آمار نهایی انفجار تروریستی در منطقه «کفرسوسه» در مرکز دمشق اعلام شد، بر اساس این گزارش، آمار شهدا به 10 نفر و مجروحان به 17 نفر رسیده است، دو تروریست انتحاری محله مسکونی را که هیچ مقر امنیتی و نظامی در آن وجود ندارد،‌هدف قرار داده بودند.

از ادلب هم خبر می‌رسد که ابوعلی التونسی از سرکردگان جبهه تروریستی النصره در یک حمله حمله به جاده مواصلاتی شهرک قمیناس به سرمین در حومه جنوب شرقی به هلاکت رسید. همچنین در حمله به ساختمانی که تروریست‌های تکفیری در آن حضور داشتند در جبل الاربعین در شهر اریحا، دست‌کم 20 تروریست ترکستانی کشته شدند.

خبر دیگر اینکه بیش از 200 نفر که بیشتر آنها کودک و زن بودند در حملات توپخانه‌ای و موشکی ترکیه و حملات جنگنده‌های این کشور به شهر الباب و حومه آن از 3 ماه پیش تا کنون کشته و بیش از هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، گروه تروریستی احرار الشام، گروه تروریستی جبهه النصره را مسئول ازهم گسیختگی امنیتی در ادلب و حومه آن دانست، چرا که به اعتقاد احرارالشام، جبهه النصره با ادغام گروه‌های تروریستی در یکدیگر مخالفت می‌‌کند. العمر یکی از سرکردگان احرارالشام گفته است هسته‌های داعش که در گروه جندالاقصی جا دارند و با النصره بیعت کرده‌اند، مسئول نابسامانی امنیتی و ترور در ادلب هستند، هسته‌های داعش در این شهر پس از جدایی از جبهه النصره به تجدید ساختار خود پرداخته و سپس تحت عنوان جندالاقصی به آن پیوستند.