به گزارش شبکه خبري العالم، خشونت ديروز پليس آمريکا در ادامه خشونت هاي ماموران عليه جنبش وال استريت و سلسله دستگيريها درمنطقه پارك آزادي صورت گرفته است.

پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و گلوله های پلاستکی استفاده کرد.

مردم نیویورک حمایت های همه جانبه ای را از تظاهر کنندگان در منطقه وال استریت به عمل آورده اند.

مسوولان نیویورک از جمله بلومبرگ شهردار این شهر به همراه رییس پلیس امیدوار بودند با شروع سرما، تظاهر کنندگان به تصرف پارک آزادی و منطقه وال استریت پایان دهند، اما مردم با انبار کردن مواد غذایی و تهیه چادر و پتو اعلام کردند در فصل سرما نیز به تحصن خود ادامه خواهند داد.

دستگیری ۸۵ نفر در اوکلند

به دنبال گسترده تر شدن تظاهرات اعتراض آمیز جنبش وال استریت، پلیس آمریکا ۸۵ معترض را در اوکلند کالیفرنیا نیز دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای پلیس علاوه بر دستگیری معترضان آمریکایی در اوکلند، به جمع آوری کمپ آنان نیز در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، اقدام کردند.

پلیس قبل از دستگیری تظاهرکنندگان، میدان مقابل ساختمان شهرداری اوکلند را پاکسازی کرد.

تظاهرکنندگان اوکلندی مدت ۲ هفته گذشته را در محل مزبور تجمع کرده و اردو زده بودند.

حدود ۵۰۰ نیروی پلیس در عملیات جمع آوری کمپ معترضان در میدان مزبور شرکت کرده و تمامی خیابان های منتهی به محل را مسدود کردند.

در ۲ هفته گذشته حدود ۱۵۰ چادر مقابل ساختمان شهرداری اوکلند برپا شده بود.

تظاهرکنندگان اوکلندی همانند دیگر آمریکایی های سراسر این کشور، با الهام گرفتن از جنبش اعتراض آمیز مردم نیویورک علیه وال استریت، به برگزاری تجمع و تظاهرات مشابهی اقدام کرده اند.

بعد از گذشته دو هفته از جنبش مردمی وال استریت و سرایت آن به ایالت های مختلف آمریکا، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تلاش کرد از این جنبش به نفع خود بهره برداری کند، اما واکنش منفی مردم و شعارهای تند تظاهر کنندگان علیه او، باعثناامیدی وی شد.

تظاهرات اعتراض آمیز جنبش " وال استریت را تصرف کنید " علیه فقر، نرخ بالای بیکاری و نابرابری های اقتصادی از تاریخ ۱۷ سپتامبر(۲۶ شهریور) در نیویورک آغاز شد و سپس به صدها شهر در سراسر آمریکا گسترش یافت.

تظاهر کنندگان خواستار تغییر نظام سرمایه داری هستند.

این جنبش اعتراضی در حال حاضر علاوه بر شهرهای بزرگ آمریکا، به کشورهای دیگری چون استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، یونان، اسپانیا، ایرلند، پرتغال و هلند نیز گسترش یافته است.