کشف بشکه های مواد شیمیایی در دانشگاه موصل

 این منبع امنیتی به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق 9 بشکه حاوی مواد شیمیایی و سوخت راکت و مواد منفجره را در آزمایشگاههای دانشکده علوم دانشگاه موصل کشف کردند.

وی افزود: این نیروها همچنین 20 کارگاه بمب‌گذاری خودروها و ساخت مواد منفجره و شبکه‌ای از تونل‌ها را کشف کردند که دانشگاه موصل را به محله‌های مجاور متصل می‌کرد.

نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم روز شنبه دانشگاه موصل در کرانه چپ شهر موصل را به‌طور کامل از دست گروه تروریستی داعش آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمانهای آن برافراشتند.

کشته‌شدن 15 داعشی در صلاح‌الدین

خبر دیگر از عراق حاکی است که علی الحسینی سخنگوی رسمی نیروهای الحشد الشعبی در محور شمال عراق از کشته شدن 15 عنصر گروه تروریستی داعش و انهدام چند دستگاه خودروی آنها در عملیات سریع و غافلگیرکننده نیروهای امنیتی علیه محل‌های تجمع داعش در شرق استان صلاح‌الدین خبر داد.

وی افزود: این عملیات در بخش کوهستان حمرین به‌سمت بخش الدور در شرق صلاح‌الدین انجام شد و 15 داعشی کشته و چهار خودروی آنها به آتش کشیده شد.

الحسینی گفت: داعش قصد داشت تا به مواضع الحشد الشعبی حمله کند اما این عملیات پیشدستانه بسیار موفقیت آمیز بود.

انتقال اجساد 89 داعشی به پزشکی قانونی نینوا

یک منبع پزشکی در استان نینوا نیز اعلام کرد که اداره پزشکی قانونی این استان اجساد 89 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از جمله شماری از سران این گروه را که در جریان نبرد نیروهای امنیتی عراق برای آزادسازی کرانه چپ شهر موصل کشته شده بودند، تحویل گرفت.

وی افزود: داعش شماری از اجساد جنگجویان محلی خود را به بستگانشان تحویل داده و شمار دیگری از آنها را در گورهای مخصوص دفن کرده است.

به‌گفته این منبع، داعش اجساد اتباع خارجی خود را همچنان در اختیار خودش دارد.