حمایت مردم آمریکا از طرح خدمات درمانی اوباما

به دنبال رای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به لغو طرح خدمات درمانی اوباما، مردم چند شهر این کشور در حمایت از این طرح به خیابانها ریختند.

 

 هزاران نفر از مردم میشیگان در هوای بسیار سرد به درخواست برنی سندرز سناتور آمریکا به خیابانها ریختند و نسبت به تلاش جمهوریخواهان برای لغو طرح خدمات درمانی باراک اوباما اعتراض کردند.

آسوشیتدپرس می‌نویسد؛ این تازه ترین برنامه دموکراتها در نقاط مختلف ایالات متحده برای نشان دادن مخالفت خود با سیاستهای جمهوریخواهان و رئیس جمهوری منختب این کشور است. 

معترضان در این تظاهرات ضمن مخالفت با لغو طرح خدمات درمانی اوباما شعار دادند؛ طرح خدمات درمانی را حفظ کنید.

یکی از معترضان میگوید که اگر این طرح لغو شود خودش و همسرش که دچار بیماری هستند در پرداخت هزینه های به مشکل خواهند خورد. وی تاکید کرد که لغو این طرح زندگی آنها را به مخاطره خواهد انداخت.

 

به دنبال مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در مبارزات انتخاباتی با طرح خدمات درمانی باراک اوباما معروف به ObamaCare، مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا رای به لغو این طرح داد. 

پس از آنکه سنای آمریکا به لغو طرح ملی خدمات درمانی اوباما رای داد، این بار اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز با 227 رای موافق در برابر 198 رای مخالف با لغو این طرح موافقت کردند. 

طرح بیمه و خدمات درمانی اوباما به عنوان یکی از میراث‌های وی شناخته می‌شود که بیش از 20 میلیون آمریکایی فاقد بیمه درمانی را تحت پوشش خدمات درمانی قرار داد.

علاوه بر میشیگان، تظاهرات مشابهی در شهرهای پورتلند، مین و نیوجرسی نیز برگزار شده است.