اگر آمریکا توافق با ایران را کنار بگذارد؛  متحمل زیان خواهد شد

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما موفق شد نقش روسیه را مهار کند و مانع از بلندپروازی های توسعه طلبانه این کشور شود. 

 

کری ادعا کرد: دولت اوباما برای تعامل با بحران های بین المللی، گفتگو و مذاکره را در مقایسه با جنگ و کشمکش در اولویت قرار داد.

 

وی گفت: من یکی از بزرگترین حامیان اسرائیل هستم، اما تاکید می کنم این کشمکش بدون حمایت از راه حل تشکیل دو کشور پایان نخواهد یافت. 

 

کری افزود: سیاست آمریکا مخالف سیاست شهرک سازی اسرائیل است، زیرا مانع تلاش ها برای صلح می شود.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی بی اساس گفت: دولت باراک اوباما با توافقنامه هسته‌ای توانست بلندپروازی های هسته‌ای ایران را مهار کند. 

 

وی ادامه داد: آمریکا در صورتی که حمایت از توافقنامه هسته ای ایران را کنار بگذارد، متحمل زیان بسیاری خواهد شد. 

 

کری افزود: ما طرحی برای صلح در یمن داریم و گفتگوهای ما با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی و فراری) این کشور در این باره ادامه دارد. در دولت اوباما، ویتنام به یکی از بزرگترین شرکای آمریکا تبدیل شد.

 

جان کری گفت: به نقش خود در راس وزارت امور خارجه آمریکا در این مدت افتخار می کنم. وزیر آینده امور خارجه آمریکا باید قدرت وزارت امور خارجه را حفظ کند.