آغاز عملیات شکستن حصر نیروهای سوری در فرودگاه دیرالزور

آخرین خبرها از شرق سوریه حاکیی از آن است که نیروهای گارد ریاست جمهوری توانستند تحرکات گروهی از تروریست های داعش را در حومه فرودگاه شهر «دیرالزور» در منطقه «العمال» رصد کنند.

این عناصر تروریستی درصدد نفوذ به داخل شهر بودند اما با واکنش به موقع نیروهای سوری در کمین قرار گرفتند و نیروهای سوری در ادامه با حمله‌ای غافلگیرانه توانستند تروریست‌ها را زمین گیر کنند. در این درگیری‌ها، 12 تروریست کشته یا زخمی شدند و حملات آنان ناکام ماند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با بین الملل فارس اعلام کرد که با اشغال قبرستان توسط تروریست‌های داعش ارتباط فرودگاه با شهر قطع شده است و محاصره نیروهای سوری در فرودگاه شهر دیرالزور همچنان ادامه دارد.

وی افزود: جنگنده‌های سوری و روسی نیز به شدت مواضع تروریست‌ها را در قبرستان و حومه فرودگاه هدف قرار می‌دهند و از سوی دیگر، نیروهای زمینی در حال تلاش برای بازپس گیری قبرستان شهر هستند.


فرودگاه و شهر دیرالزور

نیروهای سوری همچنین در منطقه «البانوراما» و منطقه مسکونی وابسته به دانشگاه در حومه جنوب غرب شهر دیرالزور موفق شدند حملات تروریست‌های داعش را به طور کامل دفع کنند و ده‌ها تروریست داعش را به هلاکت برسانند.

همزمان از دقایقی قبل ارتش سوریه در جنوب شهر دیرالزور در شمال منطقه العمال، عملیات بازپس گیری منطقه العمال و قبرستان را با هدف شکستن محاصره نیروها در فرودگاه دیرالزور و باز کردن مجدد جاده ارتباطی شهر با فرودگاه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی و سوری آغاز کرده است.

در حال حاضر منطقه العمال و قبرستان که در حد فاصل شهر دیرالزور با فرودگاه واقع شده اند، تحت اشغال تروریست‌های داعش درآمده است.

انتهای پیام/