محکومیت اخراج دبیر خبر سی ان ان از سوی حزب‌الله

افكار نيوز: حزب الله لبنان اخراج خبرنگار لبناني از شبکه "سي ان ان" را بيانگر دوگانگي معيارهاي آمريکا و دروغ بودن ادعاي وجود آزادي بيان در اين کشور دانست.

ابراهیم الموسوی مسئول رسانه ای حزب الله در بیانیه ای، با انتقاد از وجود " تروریسم فکری " در آمریکا که دلیل اخراج خانم اکتاویا نصر از شبکه " سی ان ان " است، تاکید کرد، " اخراج اکتاویا نصر به دلیل اظهار تاسف او از درگذشت آیت الله سید محمد حسین فضل الله صورت گرفته است ".

ابراهیم الموسوی خاطرنشان کرد: این اقدام پرده از دوگانگی معیارها در غرب در ارتباط با مسائل منطقه بر می دارد، و دروغ بودن ادعاهای آمریکا درباره حمایت از آزادی بیان را ثابت می کند.

وی افزود: رسانه های غربی بصورت کلی و بویژه رسانه های آمریکا " اجازه می دهند به عمد به مقدسات ما توهین شود، و در عین حال جنایتهای مستمر صهیونیستها علیه ملتهای ما را مخفی می کنند؛ و این رسانه ها تاب شنیدن احساسات خبرنگاری را که سالهای طولانی در خدمت آنها بوده، ندارند ".

گفتنی است اوکتاویا نصر، دبیر ارشد بخش خاورمیانه شبکه تلویزیونی امریکایی سی ان ان، روز یک‌شنبه(۱۳ تیر) به دلیل تحسین علامه سید محمد حسین فضل‌‎الله از مراجع اعظام شیعیان لبنان، از کار در این شبکه برکنار شد.

نصر در وبلاگ خود در پایگاه اینترنتی تویتر روز یک‌شنبه نوشت: " از مرگ علامه سید محمد حسین فضل‎الله، … یکی از بزرگان حزب‌الله که احترام خاصی برای ایشان قائلم، اندوه‌گینم. "

سی ان ان برای توجیه این اقدام مدعی شد، حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی امریکا قرار دارد و به همین دلیل اعتبار اوکتاویا نصر مخدوش شده است.

اوکتاویا نصر در ۲۰ سال گذشته معمولا با سفر به کشورهای مختلف، خبرهای جهان را برای سی ان ان پوشش می‌داد، اما بعضی اوقات به عنوان تحلیلگر مسائل خاورمیانه جلوی دوربین نیز ظاهر می‌شد.

اين در حالي است که يک ماه پيش نيز هلن توماس، خبرنگار مشهور امريکايي کاخ سفيد، به علت اشغالگر توصيف کردن اسرائيل مجبور به کنار گذاشتن حرفهاش شده بود.