به گزارش فارس، بیش از یک میلیون نفر از شهروندان سوری با برگزاری راهپیمایی و تجمع در میدان امویین شهر دمشق حمایت خود را از بشار اسد اعلام و بر لزوم مقابله با توطئههای خارجی تاکید کردند.

راهپیمایی میلیون‌ها نفر از شهروندان سوریه که از ساعت اولیه صبح امروز تا بعد از ظهر در میدان امویین برگزار شده و همچنین در جریان است با حاشیه‌های قابل توجهی همراه است آنچه در ادامه می‌آید مشاهده خبرنگار فارس در میدان امویین شهر دمشق و مراسم باشکوه حمایت از بشار اسد می‌باشد.

* در وسط میدان امویین بنر بزرگی از حرم حضرت زینب(س) برافراشته بود که تصویری از بشار اسد نیز بر روی آن هک شده بود و جوانان سوری با آن عکس یادگاری می‌انداختند.

* در این راهپیمایی باشکوه نمایندگان طیف‌های مذهبی، اتحادیه‌های صنفی، فعالان سیاسی، چهره‌های هنری، دانشجویان و دانش آموزان، مردان و زنان، جوانان و سالخوردگان حضوری گسترده داشتند.

* به دلیل ازدحام جمعیت که تقریبا بیش از یک میلیون شهروند سوریه حضور یافته بودند تمام خیابان‌های منتهی به میدان امویین از ساعت‌ها قبل از آغاز مراسم بسته شده بود و شرکت کنندگان می‌بایست کیلومتر‌ها پیاده خود را به این میدان برسانند.

* در این راهپیمایی ملت سوریه علیه دو شبکه خبری الجزیره و العربیه که حوادثو تحولات سوریه را به صورت دروغ منتشر می‌کنند شعارهایی سر دادند.

* شهروندان سوری با مشت‌های گره کرده و بلند کردن صداهای خود شعار سر می‌دانند که با خون و جان خود فدای تو می‌شویم ای بشار. همچنین شعار الشعب یرید بشار الاسد، ملت خواهان بشار اسد است مدام در میدان امویین طنین انداز می‌شد.

* در این مراسم علیه شخص رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه شعارهایی سر داده شد و شهروندان سوری تاکید کردند که ستاد اردوغان و ملت ترکیه از هم جدا است و اردوغان کجا است که حمایت میلیونی از نظام اسد را مشاهد کند.

* در تظاهر امروز سوری‌ها در میدان امویین شعارهایی علیه یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه علمای مسلمین، غلیون رئیس شورای انتقال سوریه که در فرانسه به سر می‌برد شعارهایی سر دادند.

* از دیگر نکات جالب توجه در این مراسم تاکید شهروندان سوری بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور بود و خطاب به دولت‌های غربی و آمریکا اعلام کردند که ملت سوریه به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد تا در امور داخلی این کشور مداخله‌ای صورت گیرد.

* جوانان سوری دست در دست یکدیگر و با ایجاد یک حلقه بزرگ انسانی بر لزوم وحدت ملت سوریه و حمایت از شخص بشار اسد تاکید کردند.

* یک بانوی سالخورده با در دست داشتن یک تسبیح مشغول دعا کردن برای شخص بشار اسد، نظام سوریه و جوانان این کشور بود.

* برخی از شهروندان با در دست داشتن تصاویری از قرضاوی، غلیون، اوباما و نتانیاهو بر لزوم مقابله با توطئه‌های استعماری علیه نظام سوریه تاکید کردند.

* برافراشتن پرچم حزب الله لبنان، پرچم فلسطین و پرچم جمهوری اسلامی ایران، پرچم روسیه و چین در کنار پرچم سوریه از دیگر نکات قابل توجه در مراسم امروز بود و ملت سوریه بار دیگر در این راهپیمایی همبستگی خود را با مقاومت، حزب الله و فلسطین و حامیان فلسطین اعلام کردند.