به گزارش مهر، دیلی میل در این گزارش نوشت: "تونی بلر" و پرنس چارلز قذافی را با عنوان "عالیجناب سرهنگ قذافی" مورد خطاب قرار داده و خواستار بهبود روبط لیبی و انگلیس شده بودند.

در این نامه که مربوط به هفتم ژوئن ۲۰۰۷ است، پرنش چارلز از معمر قذافی به خاطر داشتن رفتار حسنه با مسیحیان، قربانیان بیماری ایدز و نیز هیئت انگلیسی تشکر کرده و نوشته است: تنها می خواهم به شما علیجناب بگویم که چقدر از گسترش روابط انگلیس و لیبی خرسندم.

این نامه تنها چند روز پس از سفر بلر به لیبی که با هدف انعقاد قراردادهای نفتی و نظامی صورت گرفت، نوشته شد. همچنین نخست وزیر اسبق انگلیس تنها یک ماه بعد در نامه ای به قذافی بر تصمیم دولت برای عقد قراردادهای تجاری بیشتر با رژیم قذافی تاکید کرد.

این افشاگری درحالیست که خاندان سلطنتی انگلیس به دیلی میل گفت در نامه چارلز هیچ اشاره ای به قراردادهای نظامی نشده است و این نامه تنها به عنوان بخشی از تلاشهای جامعه بین الملل برای آزادی شش پرستار بلغاری بوده که در سال ۱۹۹۸ به اتهام آلوده کردن کودکان لیبیایی به ویروس HIV زندانی شدند.

همچنین منابع آگاه فرانسوی پیشتر در افشاگری دیگری با اشاره به روابط حسنه دیکتاتور لیبی با نخست وزیر ایتالیا تاکید کردند: معمر قذافی در ماه آگوست گذشته که شرایط خود را در خطر می دید از برلوسکنی دوست دیرینه اش تقاضا می کند که بمباران لیبی متوقف شود، مسئله ای که با پاسخی از سوی نخست وزیر ایتالیا مواجه نمی شود.

قذافی در این نامه با این عبارات برلوسکنی را مورد خطاب قرار می دهد: "عزیزم سیلویو از موضع دوستی که با وی توافقنامه همکاری در جهت مصلحت مردم دو کشور امضا کرده ام، شگفت زده شدم. من حداقل از شما انتظار داشتم به آنچه می گذرد توجه داشته باشی و قبل از اعلام موافقتت با این جنگ برای میانجیگری تلاش می کردی.