به گزارش العالم، "اسحاق ليوانون" سفير رژيم اشغالگر در قاهره در اين خصوص در گفت وگو با کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي اظهار داشت: "شب توفاني و پرتلاطمي را سپري کردم.هرگز اين لحظات هولناک را فراموش نخواهم کرد".

وی افزود: " پس از آنکه مطلع شدم تظاهرکنندگان خشمگین بخشی از دیوار سفارت اسرائیل را منهدم کردند، یقین پیدا کردم که تا لحظاتی بعد جوانان مصری سفارت اسرائیل را بطور کامل تصرف خواهند کرد ".

وی افزود: " برغم حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف سفارت قاهره، تظاهرکنندگان خشمگین توانستند خود را به دیوار سفارت اسرائیل برسانند ".

سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره گفت: " تظاهرکنندگان به محض اینکه خود را به دیوار سفارت رساندند، از دیوار عبور کرده و خود را به ساختمان سفارت رساندند ".

لیوانون افزود: " در همان لحظات از سوی مرکز حراست پیامی در خصوص یورش جوانان مصری به داخل سفارت اسرائیل دریافت کردم. در آن لحظات نفس گیر رعب و هراس عجیبی بر من چیره گشت ".

وی تاکید کرد: " شش نفر از کارکنان سفارت توسط تظاهرکنندگان بازداشت شدند. با بحرانی تر شدن اوضاع، سفارت اسرائیل را به قصد عزیمت به تل آویو ترک کردم اما پس از آنکه از سلامت شش گروگان اسرائیلی در دست تظاهرکنندگان مصری و انتقال آنان به مکان امن، اطمینان یافتم، دستور حرکت دادم ".

در همین حال گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: " سفیر اسرائیل از عملکرد مقامات قاهره در مهار نکردن تظاهرات، انتقاد نکرد ".

این گزارشگر افزود: " با بحرانی تر شدن اوضاع، سفیر در تماس با مسئولان مصری از آنان درخواست کمک کرد. تاخیر و تعلل مقامات مصری در اعزام نیروهای امنیتی به محل برگزاری تظاهرات، معمای حل نشده ای است که پاسخگویی به آن مستلزم تحقیقات لازم در این زمینه است ".



" نضال حماده " نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته " العین الاسرائیلیه "(ازنگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: " اقدام جوانان انقلابی مصر در حمله به سفارت اسرائیل در قاهره، نه تنها سفیر بلکه ارکان رژیم اشغالگر را به لرزه درآورد ".

حماده گفت: " حمله به سفارت اسرائیل به مثابه زنگ خطری برای صهیونیستها و آغازی برای خروج آنان از مصر جدید است ".

وي افزود: "تعلل شوراي عالي نظامي مصر در اعزام نيروهاي امنيتي به سفارت اسرائيل، از رويکرد آنان در قبال رژيم صهيونيستي سرچشمه مي گيرد. تعلل شواري عالي نظامي مصر در اعزام نيروهاي امنيتي به سفارت اسرائيل، با هدف تبيين موضعگيري مصر پس از مبارک در برابر اقدامات خودسرانه اسرائيل و ارسال پيام هشدار به مسؤولان تل آويو صورت گرفت".