"شی جین پینگ"، رئیس جمهور چین، اعلام کرد این کشور 299 میلیون دلار کمک مالی برای سوریه در نظر گرفته است.
 
رئیس جمهور چین که در سوئیس به سر می‌برد، در جریان بازدید از دفتر سازمان ملل در ژنو و سخنرانی در این مکان از کمک مالی کشورش به سوریه خبر داد.
 
طبق گفته "شی جین پینگ" قرار است این کمک بشردوستانه به پناهجویان سوری و دیگر مردم این کشور اختصاص یابد که در جریان جنگ داخلی دچار آسیب‌های جدی شده و از خانه آواره شده‌اند.
 
رئیس جمهور چین در جریان سخنرانی روز گذشته تاکید کرد همه کشورها باید به صلح و حفاظت از آن اهمیت بدهند و همانطور که "کنفوسیوس"، اندیشمند چینی، گفته است، "نباید کاری را در قبال دیگران انجام دهید که مایل نیستید آنها در برابر شما انجام دهند."
 
وی در این باره گفت: چین از یک کشور ضعیف و فقیر به دومین اقتصاد جهان تبدیل شد؛ اما همچنان خواهان صلح می‌باشد و هیچگاه به دنبال توسعه طلبی نبوده است.
 
رئیس جمهور چین آمارهایی ارائه داد که نشان می‌دهد این کشور از سال 1950 تا 2016 میلادی 58 میلیارد و 400 میلیون دلار کمک اقتصادی در اختیار کشورهای مختلف قرار داده است.
 
"وانگ یی"، وزیر امور خارجه چین، نیز سال گذشته و در جریان ملاقات با "ولید معلم"، همتای سوری خود، در پکن از کمک 6 میلیون دلاری چین به سوریه خبر داده بود.
 
چین از حامیان حل بحران سوریه و خاورمیانه محسوب می‌شود و فعالیت‌های پکن برای تحقق این مهم طی دو سال اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
 
دولت پکن همواره نسبت به توسعه تروریسم و خطر آن برای چین و دیگر کشورهای جهان ابراز نگرانی و تاکید کرده هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا تروریسم گسترش پیدا نکند.