بهانه برای جاسوسی شوراهای محلی انگلیس از شهروندان

 شوراهای محلی انگلیس 55 هزار بار از قوانینی که دولت وقت این کشور (حزب حاکم کارگر) در سال 2000 به بهانه مبارزه با تروریسم ارائه کرد، در طول پنج سال برای جاسوسی از شهروندان استفاده کرده اند.

 

پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی به قلم تروور جانسون نوشت: این شوراها به موجب قانون اختیارات تجسس مجوز اجرای عملیات شناسایی، از جمله جاسوسی درباره افرادی را دارند که با سگ خود به پیاده روی می روند، به کبوترها غذا می دهند یا زباله ها را در مکان های غیر قانونی تخلیه می کنند. بسیاری از این شوراها از جاسوسی برای زیر سؤال بردن مشروعیت شکایت های مربوط به مزایای بیمه های اجتماعی استفاده می کنند.

 

آنها مدارک و شواهد خود را از طریق جاسازی ابزار شنود، نصب دوربین و استفاده از کارآگاهان خصوصی جمع آوری می کنند.

 

لیبرال دموکرات ها با صدور درخواستی مبنی بر لزوم آزادی اطلاعات، به این اطلاعات دست یافتند. از همه شوراهای محلی انگلیس سؤال شد که چند بار از اختیارات جاسوسی خود استفاده کرده اند.

 

پاسخ های این شوراها نشان داد که آنها دو هزار و 800 عملیات شناسایی جداگانه انجام داده بودند که هر یک از آنها بالغ بر 90 روز به طول انجامید. دو سوم از 283 شورایی که به این درخواست ها پاسخ دادند، از اختیارات خود به موجب قانون اختیارات تجسس استفاده کرده بودند.