ترامپ، سیسی آمریکا است

 روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای با عنوان «سیسی آمریکا» به رئیس جمهور جدید آمریکا و تعیین افراد نظامی جنجال برانگیز در تیم دولت او اشاره کرده و نوشت:  در کنار همه این مسائل برخی اظهارات دونالد ترامپ در مورد اسلام با مخالفت بسیاری از طرف ها روبه رو شد.

منی الطحاوی فعال سیاسی مصری و نویسنده این مقاله درباره ترامپ گفت: «او کاملا شبیه یکی از  ستمگران ما است».

وی افزود: عجیب نیست که ترامپ در جریان دیدار با سیسی در نیویورک از او به عنوان «مرد خوب» یاد کرد و سیسی هم اولین رهبری بود که پیروزی ترامپ در انتخابات را به او تبریک گفت.

این در حالی است که ترامپ در جریان دیدار سپتامبر گذشته با سیسی قول داد، در صورتی که وارد کاخ سفید شود، از او برای سفر به آمریکا دعوت رسمی بعمل می آورد و چنانچه رئیس جمهور آمریکا شود، کشورش نه فقط متحد مصر بلکه به عنوان یک کشور وفادر به آن باقی خواهد ماند.

این فعال سیاسی مصری ادامه داد: اقدام ترامپ در تعیین جیمز ماتیس ژنرال بازنشسته به عنوان وزیر دفاع و نیز نامزد کردن ژنرال ها برای پست های مختلف دولت بسیار بیشتر از هر رئیس جمهور دیگر آمریکا، تعجبی ندارد.

الطحاوی همچنین گفت: در مصر در تلاش هستیم از تسلط ارتش بر صحنه سیاسی کشور جلوگیری کنیم اما در آمریکا، ترامپ در تلاش برای تشدید این وضعیت است.

به گفته او، ترامپ تمام آنچه اوباما در سال 2009 در قاهره در مورد صلح به زبان آورد، از بین برده و قول داد آنچه را که «تروریسم اسلامی افراطی» نامید از بین ببرد و در این باره گفت: تلاش خواهیم کرد تروریسم اسلامی افراطی را از روی زمین کاملا محو کنیم.

وی همچنین با انتقاد از اوباما گفت با وجود اینکه وی به مسلمانان دست دوستی داد اما در حالی کاخ سفید را ترک کرد که آمریکا در پنج کشور جهان ازنظر نظامی گرفتار شده است.