هشدار ترامپ به شرکت‌های بزرگ تولیدی آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد  ترامپ – رییس جمهور جدید آمریکا – امروز (دوشنبه) میزبان ده‌ها شرکت برتر تولیدی آمریکا در کاخ سفید بود. وی در این دیدار وعده داد مالیات شرکت‌های بزرگ را کاهش و به آنها در قوانین تخفیف دهد.

 
رییس جمهور جدید آمریکا در این دیدار علاوه بر وعده‌ به شرکت‌های تولیدی بزرگ آمریکا، به آنها درباره جریمه‌ پیرامون خروج کارخانه‌هایشان به بیرون از خاک آمریکا، هشدار داد. 
 
دونالد ترامپ که روز جمعه به طور رسمی سکانداری کاخ سفید را برعهده گرفت، در مبارزات انتخاباتی‌اش وعده داده بود کارخانه‌های تولیدی که بیرون از آمریکا هستند را به داخل این کشور بازگرداند. وی در دیدار امروز خود با شرکت‌های تولیدی برتر آمریکا، تردیدی برای نام بردن از آنها برای بازگرداندن کارخانه‌های خود به داخل خاک آمریکا نداشت. 
 
ترامپ خطاب به مدیران اجرایی فورد، صنایع شیمیایی دو، شرکت فناوری دل، تسلا و دیگر شرکت‌های تولیدی برتر آمریکا از تمایل خود برای کاهش مالیات آنها از 35 درصد فعلی به سطح 15 تا 20 درصد خبر داد. با این وجود، وعده ترامپ باید مورد تایید کنگره آمریکا که همینک در اختیار جمهوریخواهان است قرار گیرد. 
 
رییس جمهور جدید آمریکا تصریح کرد: رهبران اقتصادی به من گفته‌اند تعدیل قوانین از کاهش مالیات‌ها نیز مهم‌تر است. ما می‌توانیم 75 درصد قوانین و یا بیشتر از این میزان را کاهش دهیم. 
 
ترامپ تاکید کرد: زمانی که شما خواهان گسترش کارخانه خود هستید، یا هنگامی که مارک (مارک فیلد، مدیر عامل شرکت فورد) می‌خواهد در خاک آمریکا کارخانه بزرگی بسازد، و یا شرکت دِل می‌خواهد در آمریکا پروژه بزرگ و خاصی را انجام دهد، باید بتوانند مجوز لازم را به سرعت دریافت کنند. 
 
ترامپ در پایان گفت: شرکت‌ها می‌توانند برای جابه جا کردن کارخانه‌های خود از ایالتی به ایالت دیگر آمریکا با فرمانداران مذاکره کنند؛ اما در صورت خارج کردن کارخانه‌های خود از آمریکا باید هزینه‌های آن را پرداخت کنند.