ترس ریاض از سیاست‌های ضربتی ترامپ

 فیصل عبدالرحمن، فعال سیاسی عربستان اظهار داشت: با تغییر رئیس جمهور آمریکا مقامات سعودی همچنان در شرایط دشوار و هراس به سر می برند چون چیزی از سیاست ترامپ در قبال عربستان نمی دانند.

وی افزود: بر اساس داده های سیاسی، سیاست های واشنگتن در قبال عربستان تغییر کرده چون عربستان  و سیاست های ناکام آن در منطقه نتوانست دستاورد مثبتی در فضای میدانی و سیاسی منطقه داشته باشد.

عبدالرحمن تاکید کرد: اوباما عربستان را جانشین آمریکا در منطقه قرار داده و به طور کامل به آن اعتماد داشت اما هنگامی که شاهد شکست های پیاپی سعودی ها شد، اطمینان خود به عربستان را به تدریج کم کرد.

وی افزود: ملاحظه کردیم که اوباما با قانون جاستا موافقت کرد و قانون جاستا به خانواده‌های قربانیان حوادث یازده سپتامبر اجازه می‌دهد از کشورهایی مانند عربستان که شهروندانش در حملات یازده سپتامبر دست داشته‌اند شکایت کرده و درخواست غرامت کنند.

عبدالرحمن تاکید کرد: ترامپ عربستان را در عرصه سیاسی منطقه تنها خواهد گذاشت چون رئیس جمهور جدید آمریکا فردی اقتصادی است و به عربستان به عنوان مجری سیاست های آمریکا در منطقه نیاز ندارد.

فعال سیاسی عربستان گفت: از زمانی که دونالد ترامپ به طور رسمی منصب ریاست جمهوری آمریکا را تحویل گرفته است تهدیدهای پی در پی و مستمر آن علیه شیخ نشین ها و بخصوص عربستان دیگر تبلیغات انتخاباتی نیست بلکه سیاست هایی پیش بینی شده است که بازتاب شدت اختلاف عربستان و آمریکا بر سر مسائل منطقه است

وی افزود: ترامپ به صراحت از هدف قرار دادن اموال عربستان سعودی سخن گفته و این کشور را «گاو شیرده» توصیف کرده است. ترامپ معتقد است آمریکا خیلی از اوقات به عربستان کمک کرده و اینک نوبت عربستان است که بدهی های آمریکا را پرداخت نماید.