نگرانی عربستان از افزایش حملات سایبری

عربستان سعودی به تمام وزارتخانه ها و سازمان های داخل این کشور هشدار داد تا خود را در مقابل حملات سایبری و هجوم ویروس های اینترنتی، ایمن سازند.

با افزایش حملات سایبری به وبسایت وزارتخانه های این کشور، وزارت مخابرات عربستان، طی نامه ای به تمام مراکز مهم و حساس این کشور نسبت به این نوع حملات هشدار داد.

روز گذشته (دوشنبه) وزارت مخابرات و ارتباطات عربستان اطلاعیه صادر و نسبت به شیوع حملات سایبری به ویژه ویروس «شامون ۲» که بیش از ۱۰ هزار رایانه مربوط به صنعت نفت این کشور را هدف حمله قرار داده، هشدار داد.

شبکه تلوزیونی «الاخباریة» عربستان با اعلام این خبر، از هک شدن وبسایت و رایانه های چند سازمان دیگر این کشور و نیز وبسایت وزارت کار عربستان خبر داد.

سخنگو وزارت کار این کشور با تایید خبر هجوم ویروس به وبسایت این وزارتخانه، تاکید کرد که تنها چند سیستم دچار آسیب هایی شده ولی بع اطلاعات مربوط به مشتریان، هیچ آسیبی وارد نشده است.

شایان ذکر است با افزایش این حملات، رژیم آل سعود انگشت اتهام خود را به سوی جمهوری اسلامی ایران نشانه رفته است در حالیکه مقامات جمهوری اسلامی، هرگونه ارتباط با این حملات را انکار کرده اند.