ترامپ کمک مالی آمریکا به فلسطین را لغو کرد

به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع بلند پایه فلسطینی اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا وعده کمک‌های مالی این کشور به تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو کرده است.

المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد، ترامپ وعده کمک مالی «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا به تشکیلات خودگردان را لغو کرده است.

اوباما در آخرین روز دوران ریاست جمهوری خود با اعطای کمک 221 میلیون دلاری به این تشکیلات موافقت کرد.

دونالد ترامپ همچنین در جریان شعارهای تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود در صورت پیروزی، سفارت این کشور را به قدس منتقل خواهد کرد.

جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما صبح جمعه 20 ژانویه و ساعاتی پیش از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ، به طور رسمی کنگره آمریکا را از پرداخت کمک 221 میلیون دلاری آمریکا به فلسطین آگاه کرد.

کنگره آمریکا اختصاص کمک مالی به فلسطین را در بودجه سال های 2015 و 2016 گنجانده بود. با این حال مخالفت "اد رویس"، نماینده جمهوری خواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و "کی گرانجر"، نماینده جمهوری خواه در کمیته تخصیص مجلس نمایندگان، پرداخت این کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین را به تعویق انداختند.

دولت باراک اوباما تنها چند ساعت پیش از آغاز مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، کنگره را از تصمیم خود مطلع کرد. کنگره آمریکا با این تصمیم موافقت کرد؛ اما "اد ریک"، نماینده حوزه انتخابیه کالیفرنیا از حزب جمهوری‌خواه و "کی گرانگر"، نماینده حوزه انتخابیه دوازدهم تگزاس از حزب جمهوری خواه به مخالفت با انتقال این مبلغ پول به تشکیلات خودگردان فلسطین پرداختند.

هدف از انتقال این 221 میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین انجام کمک های بشردوستانه در مناطق غزه و کرانه باختری اعلام شده است.