سه سرکرده داعش در عراق کشته شدند

«عدی الخدران» از فرماندهان حشد شعبی عراق از هلاکت ۴۴ تروریست داعش از جمله ۳۳ سرکرده این گروه تروریستی در جریان خنثی سازی حملات آنها در شرق صلاح الدین خبر داد.

خدران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان خنثی سازی حملات داعش به مواضع نیروهای امنیتی، حشد شعبی و عشایر در شرق صلاح الدین ۴۴ تروریست داعش از جمله سه سرکرده این گروه کشه شده و هفت خودروی متعلق به آنها منهدم گردید.

وی افزود: داعش در نبردهای شرق صلاح الدین تلفات سنگینی را متحمل شده است و جنگنده های ارتش نقش مهمی در رصد کردن مخفیگاه های این گروه و انهدام آن داشتند.

از سوی دیگر «عبدالامیر یار الله» فرمانده عملیات «نینوا ما داریم می آییم» روز چهارشنبه از آزادی دو شهرستان، پنج ناحیه، ۴۰۳ روستا و ۸۷ محله و منطقه در کرانه چپ موصل خبر داد.

وی گفت: تمام مناطقی که از سوی کلیه نیروهای شرکت کننده در عملیات شامل ارتش، پلیس فدرال، مبارزه با تروریسم و حشد شعبی آزاد شده است بالغ بر دو شهرستان، پنج ناحیه، ۴۰۳ روستا و نزدیک به ۸۷ محله و منطقه است.

گفتنی است که نیروهای مشترک عراق به عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند. این عملیات پس از آن به مرحله اجرا درآمد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق اواخر مهرماه گذشته رسما آغاز آن را اعلام کرد.

در همین راستا، «حیدر العبادی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز سه شنبه به صورت رسمی آزادسازی کامل کرانه چپ (شرق) موصل را تایید کرد.