برخورد زشت مشاور ترامپ رسانه‌های آمریکا

بی بی سی، استیون بانون مشاور و استراتژیست  ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسانه های عمده این کشور را "حزب مخالف" توصیف کرده و گفته باید "دهان خود را ببندند."

بانون همچنین به نیویورک تایمز گفته است که سازمان های خبری با پیش بینی غلط نتیجه انتخابات "بی آبرو" شده اند.

کاخ سفید در همین چند روزی که از شروع کار دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گذشته در چند مورد به رسانه ها حمله کرده است.

مهم ترین آنها همان روز پس از مراسم تحلیف بود که رسانه ها را به دلیل گزارش‌های مربوط به شمار جمعیت حاضر در مراسم به باد انتقاد گرفت. آن گزارش ها نشان می داد که تعداد شرکت کنندگان در مراسم تحلیف ترامپ کمتر از مراسم تحلیف باراک اوباما بوده است.

رسانه ها همچنین ادعای ترامپ درباره ریخته شدن میلیون ها رای توسط مهاجران غیرقانونی به صندوق ها علیه ترامپ را زیر سوال برده اند. ترامپ این "آرا" را علت باختن آرای عمومی به رقیب خود هیلاری کلینتون اعلام کرده است.

بانون در مصاحبه ای تلفنی با نیویورک تایمز گفت که "رسانه ها باید خجالت بکشند و شرمنده باشند و دهان خود را ببندند و برای مدتی فقط گوش کنند."

او گفت که "اینجا رسانه ها حزب مخالف هستند" و بعدا اضافه کرد "نه حزب دموکرات."

بانون همچنین استدلال کرد که رسانه ها "این کشور را درک نمی کنند... هنوز نمی فهمند چرا دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده شده."

وی در این مصاحبه عمدتا به رسانه هایی اصلی آمریکا و رسانه های به گفته او "نخبه" اشاره داشت اما به طور ویژه از نیویورک تایمز و واشنگتن پست نام برد.

نیویورک تایمز نوشت که مشاور ترامپ با صراحت اما با لحنی آرام صحبت کرد اما گاهی از کلمات رکیک استفاده کرد.

بانون تا ماه آگوست 2016 مدیر عامل سایت خبری راستگرای بریت‌بارت نیوز بود که عموما از ترامپ حمایت می کند.