کنفرانس خبری مشترک ترامپ و ترزا می

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری مشترک با ترزا می، نخست وزیر انگلیس، گفت: من معتقدم که خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا اقدام بسیار مهمی بود و باعث برگشتن هویت به این کشور خواهد شد. فکر می کنم برکسیت برای انگلیس عالی خواهد بود.

 

ترامپ گفت: روابط ویژه بین دو کشور ما یکی از بزرگترین نیروهای تاریخ برای صلح و عدالت بود. مادر من در اسکاتلند به دنیا آمد. امروز آمریکا پیوند عمیق با انگلیس در زمینه نظامی، مالی، فرهنگی و سیاسی دارد. ما وعده دادیم از این روابط خاص همیشه حمایت کنیم. 

 

وی افزود: انگلیس مستقل و آزاد امتیازی برای جهان است و روابط ما هرگز چنین قوی نبوده است.

 

ترامپ گفت: هم آمریکا و هم انگلیس درک می کنند که دولت باید پاسخگو و نماینده شهروندان خود باشد. خانم نخست وزیر، ما به دنبال  همکاری نزدیک با شما برای تقویت روابط دو جانبه در زمینه بازرگانی، کسب و کار و روابط خارجی هستیم. روزهای بزرگی پیش روی مردم ما و دو کشور است. 

 

ترزا می در ادامه این کنفرانس خبری گفت: ما درباره همکاری نزدیک با یکدیگر برای مقابله و شکست داعش و عقیده افراطی گری در هر جایی که یافت شود، صحبت کردیم. دو کشور ما در حال رهبری تلاش ها برای مقابله با این چالش هستند و ما در این زمینه پیشرفت کردیم، زیرا داعش در حال از دست دادن سرزمین ها و جنگجویان خود است اما ما نیاز به افزایش این تلاش های خود داریم.

 

وی افزود: ما درباره سوریه و روسیه و همچنین درباره همکاری دفاعی و امنیتی و ناتو گفتگو کردیم. ما امروز بر تعهد خلل ناپذیر خود درباره این ائتلاف(ناتو) تاکید کردیم. رئیس جمهور امروز تایید کرد که صد درصد حامی ناتو است. ما همچنین درباره اهمیت تداوم ناتو برای اطمینان از مبارزه با تروریسم و جنگ سایبری تاکید کردیم.

 

ترامپ درباره روابط آتی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: باید ببینیم چه پیش خواهد آمد.
وی افزود: هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره لغو تحریم های روسیه صحبت کنیم.

 

ترزا می نیز درباره تحریم های روسیه گفت: تحریم های اعمال شده بر ضد روسیه باید حفظ شوند.
وی علت این امر را اقدامات روسیه در اوکراین اعلام کرد.

 

ترزا می همچنین اظهار امیدواری کرد که کشورش در زمینه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی با آمریکا همکاری داشته باشد.

 

رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد ما قصد داریم در مورد توافق‌های تجاری‌مان دوباره مذاکره کنیم.