واکنش «مرکل» به دستور ممنوعیت سفر ترامپ برای اتباع مسلمان

به نقل از نشریه "دی سایت"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان نیز دستور ممنوعیت از سفر هفت کشور با اکثریت اتباع مسلمان از طرف رئیس جمهوری جدید آمریکا را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و آن را تصمیمی غلط و غیر قابل توجیه خواند.

به گفته "استفان زایبرت" سخنگوی دولت آلمان  مرکل در این باره گفت: همچنین  ضرورت مبارزه قاطعانه با تروریسم این مسئله را توجیه نمی کند که انسان ها از یک اصل و نسب خاص یا یک مذهب مشخص را تحت سوء ظن عمومی قرار دهیم.

به گفته زایبرت دولت آلمان حالا این مسئله را مورد ارزیابی قرار خواهد داد که اقدامات دولت آمریکا چه عواقبی را برای شهروندان آلمانی با تابعیت دو گانه دارد و در صورت لزوم از منافع آن ها در برابر شریک آمریکایی خود دفاع خواهد کرد.

سخنگوی دولت آلمان همچنین از ابراز تاسف مرکل درباره این تصمیم دونالد ترامپ خبر داده و گفت: این موضع دولت آلمان همچنین در مکالمه تلفنی اخیر مرکل و ترامپ هم مطرح شده بود.

رئیس جمهور جدید آمریکا اخیرا به بهانه مبارزه تروریسم یک ممنوعیت سفر فعلا 90 روزه را برای اتباع هفت کشور مسلمان از جمله سوریه، ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی و یمن مقرر کرده است.

این طرح قانونی می تواند تمدید هم شود که البته این دستور ترامپ با انتقادها و اعتراض های شدید بین المللی و داخلی روبرو شده است.