افشای روابط نزدیک "اسرائیل" و بحرین

 "تساحی هنگبی" – که از عناصر نزدیک به نتنیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل معرفی شده و به حزب لیکود وابسته است – تصریح کرد که این رژیم به دنبال راهی برای توسعه روابط خود با کشورهای عربی است و در حال حاضر با بسیاری از آنها روابط گسترده ای دارد و روز به روز روابط خود را با آنها بیشتر توسعه می دهد مخصوصا که در برهه زمانی اخیر، رهبران کشورهای عربی هیچ بیمی از علنی شدن روابط خود با این رژیم ندارند در حالی پیشتر آن را مخفی می کردند.

این روزنامه نویسد، هنگبی روابط بحرین - "اسرائیل" را خوب ارزیابی کرده و صحبت از تدابیر و هماهنگی های خوب به خصوص با ملک حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین و خانواده اش از طریق پزشکان اسرائیلی در تل آویو یا منامه می کند.

وی خاطرنشان کرد که سفر هیئت اقتصادی "اسرائیل" متشکل از بازرگانان این رژیم  در ماه گذشته به بحرین با پاسپورت های اروپایی و آمریکایی صورت گرفت، و این هیئت در این سفر درباره موضوع سرمایه گذاری های مختلف با مقامات و بازرگانان بحرینی گفتگو کردند.

گفتنی است تعدادی از شخصیت ها و بازرگانان بحرینی ماه گذشته پذیرای یک هیئت اسرائیلی متشکل از خاخام های جنبش "حباد" بود که برای برگزاری مراسم جشن "حنوکا" معروف به عید نور به بحرین سفر کرده بودند.

روزنامه یادشده پیشتر فاش کرده بود که خاخام های جنبش "حباد" - که یکی از افراطی ترین و عرب ستیزترین جنبش های مذهبی یهودی است – بنا به دعوت حاکم بحرین، به این کشور سفر کرده بودند.

208