ترزا می زیر بار لغو سفر ترامپ به انگلیس نرفت!

«ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، درخواست ها برای لغو سفر رئیس جمهور آمریکا به لندن را نپذیرفت. پس از صدور دستور اجرایی ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، طوماری با حدود یک میلیون امضا در اعتراض به این اقدام، در انگلیس نوشته شد. 

 

معترضان در این طومار خواستار لغو سفر ترامپ به انگلیس شدند. «جرمی کوربین»، رئیس حزب کارگر، اظهار کرد اگر ترزا می نتواند سفر ترامپ به انگلیس را به تاخیر اندازد، از مردم شکست سختی خواهد خورد.

 

قرار است معترضان به سفر ترامپ به انگلیس در «خیابان داونینگ» تظاهرات برپا کنند. در حال حاضر طومار ممنوعیت سفر ترامپ به انگلیس تنها چند امضا تا یک میلیون شدن فاصله دارد. در صورتی که یک میلیون امضا جمع آوری شود، پارلمان موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

ترزا می روز شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ دعوت ملکه انگلیس را برای سفر به این کشور پذیرفته است. هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای این سفر تعیین نشده است؛ اما احتمال می‌رود ترامپ تا پایان سال جاری میلادی به انگلیس سفر کند.

 

اقدام ترامپ در صدور دستور اجرایی ممنوعیت ورود 3 ماهه اتباع 7 کشور عمدتا مسلمان‌نشین از قبیل ایران، لیبی، سوریه، عراق، یمن، سودان و سومالی به امریکا، موجی از خشم و انتقاد را در سراسر جهان به دنبال داشت.