عامل کلیدی حملات 13 نوامبر پاریس محکوم شد

 «محمد ابرینی» مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس و بروکسل امروز دوشنبه در چارچوب تحقیقات مربوط به حملات 13 نوامبر در فرانسه تحت محاکمه قرار گرفت و دادگاهی شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، محمد ابرینی که از زمان دستگیری‌اش در بلژیک در روز 9 آوریل گذشته تاکنون در این کشور تحت بازداشت قرار داشت، امروز دوشنبه 30 ژانویه با هماهنگی مقامات قضایی فرانسوی و بلژیکی به مدت یکروز به برای محاکمه به فرانسه منتقل شد.

بنابر اعلام وکلای ابرینی، قاضی تحقیق در جلسه دادگاه هیچ پرسشی از وی نپرسیده است.

محمد ابرینی 31 ساله که در روز 9 آوریل گذشته دستگیر شد از زمان حملات پاریس و پس از آنکه در تصاویر دوربین‌های مداربسته در خودرویی همراه با عبدالسلام دیده شد، تحت تعقیب قرار داشت.

وی همچنین مظنون به پشتیبانی از حملات پاریس و «سن دنی» است که در روز 13 نوامبر 2015 منجر به کشته شدن 130 نفر شد.

حمد ابرینی که از اعضای اصلی جنبش جهادگرایان بلژیک که در ارتباط با حملات 13 نوامبر پاریس متهم است و خود را به عنوان سومین عامل حمله به فرودگاه بروکسل معرفی کرده، پیشتر به مأموران تیم تحقیق بلژیک اعلام کرده بود که کماندوهای 22 مارس ابتدا قصد انجام حمله در فرانسه را داشتند اما پس از آگاهی از سرعت عمل بازپرسان فرانسوی، نقشه خود را تغییر دادند و تصمیم گرفتند که حملات تروریستی خود را در شهر بروکسل انجام دهند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی مرگبار پاریس و بروکسل را که در آن به ترتیب 130 و 32 نفر کشته شدند، بر عهده گرفت.