ترامپ: دموکرات‌های سنا عمدا کارشکنی می‌کنند
به نقل از رویترز، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در انتقادی شدید از سناتورهای حزب دموکرات تاکید کرد سناتورهای  دموکرات مجلس سنا دارند از روی عمد در تایید نامزدهای کابینه کارشکنی می کنند.

ترامپ در دیدار با صاحبان مشاغل خرد و روسای شرکت های کوچک با اشاره به روند کند تایید نامزدهایی که وی برای تصدی پست های کابینه اش به مجلس سنا پیشنهاد داده گفت: « سناتورهای حزب دموکرات از روی عمد کند پیش می روند و رفتارشان اصلا خوب نیست. به همین علت است که در سال های گذشته پیشرفتی در کشور بدست نیامده است. اما داریم خیلی سریع کارها را پیش می بریم. دیروز روزی بسیار خوب بود و در وزارت امنیت داخلی بسیاری از مواردی که در دستور کار بود اجرایی شد. لذا اگر کابینه هر چه زودتر تشکیل شود کارها پیشرفت بهتری خواهند داشت. داریم می بینیم که اعضای کابینه در مجلس سنا با کارشکنی روبرو شده اند. برای نمونه جف سشنز را تنها به بهانه های سیاسی تا هفته آینده منتظر نگه داشته اند. پرسیدم علت چیست؟ سپس دریافتم همه این موارد بازی سیاسی است. دیروز چاک شومر داشت اشک تمساح می ریخت. فکر نمی کنم گریه کن خوبی باشد. من پنج درصد هم مطمئن نیستم اشک های او واقعی باشند.»

ترامپ گفت: « تصمیم بسیار بزرگی درباره دادگاه عالی آمریکا گرفته ام که فردا شب ساعت 8 از کاخ سفید اعلام می شود. فردی را برگزیده‌ام که به شکلی باورنکردنی دارای عزت و احترام است.»

وی سپس به دیدارش با روسای شرکت های خرده پا در زمینه های کسب و کار و مشاغل اشاره کرد و افزود:« من خودم از کسب و کار کوچک شروع به کار کردم و لذا مشاغل خرد را دوست دارم. مشاغل کلان هم عالی بوده اند و در بازگشت مشاغل به کشور سهم بزرگی دارند.»

ترامپ افزود: « هنگامی که شرکت های ما داشتند به مکزیک و دیگر کشورها فرار می کردند چرا دموکرات ها خشمگین نشدند. هم اکنون این شرکت ها دارند باز می گردند. در جریان هستید که شرکت فورد اعلام کرده سرمایه گذاری گسترده ای در میشیگان و اوهایو انجام خواهد داد. جنرال موتورز و طرح های بزرگی در دست اجرا دارد. شرکت لاکهید هم در گام نخست دارد قیمت هواپیماهای تولیدی خود را کاهش می دهد اما در نهایت این شرکت هم دامنه ی کاری خود را گسترش می دهد و شغل های بسیاری را ایجاد خواهد کرد. بوئینگ هم قرار است کارکنان تازه نفس استخدام کند. همانگونه که آگاهی دارید ما داریم قیمت های تمام شده را کاهش می دهیم. نزدیک به 600 میلیون دلار از قیمت جنگنده ی اف-35 کم کردیم. این کاهش قیمت تنها 90 فروند جنگنده ی اف-35 را از مجموع سه هزار فروند جت جنگی بالغ خواهد شد. از همکاری لاکهیدمارتین خیلی سپاسگذاری می کنم.»

وی سپس به فرمان اجرایی خود برای ساخت خط لوله جنجالی نفت اشاره کرد و گفت: « بسیاری از این لوله ها که قطرشان از این اتاق (اشاره به اتاقی که در آن نشسته اند) بیشتر است در کشورهای همچون چین ساخته می شوند. چگونه است که لوله هایی به این بزرگی را در چین می سازند و با کشتی به سواحل آمریکا می رسانند سپس با استفاده از کامیون این لوله ها به داخل کشور حمل می شوند. آیا ما نمی توانیم این لوله را ارزان تر تولید کنیم؟ من می خواهم این لوله با استفاده از فولادی که در آمریکا تولید شده ساخته شوند. این لوله ها را کارگران آمریکایی باید مونتاژ کنند. مشاغل خرد بخشی بسیار مهم و بزرگ از موفقیت آمریکا را به خود اختصاص می دهند. بیش از 28 میلیون کسب و کار خرد در کشور وجود دارد که کمتر از پانصد کارگر را به کار گرفته اند. کسب و کار خرد نزدیک به 48 درصد از کارکنان بخش خصوصی را به کار گرفته اند. امروز اینجا گردهم آمده ایم تا شرایط را برای فعالیت مشاغل خرد آسان تر کنیم. »

ترامپ از جمله اقدام هایی را که برای آسان سازی فعالیت های مشاغل خرد در نظر گرفته است برداشتن و حذف مقررات خواند و مدعی شد نزدیک به 75 درصد مقررات دست و پا گیر را حذف می کنیم تا فضای رقابتی بین مشاغل خرد و کلان شکل بگیرد و افراد بیشتری به کار گرفته شوند.

وی افزود: همانگونه که همه ی شما می دانید امروز دیگر نمی توان از ایجاد کسب و کار خرد سخن گفت و گسترش کسب و کار نیز به علت مقررات دست و پا گیر غیر ممکن است.

رئیس جمهور آمریکا گفت به همین منظور قصد دارد مقررات دست و پا گیر فدرال را به شدت کاهش دهد تا مشاغل خرد به راحتی بتوانند در فضایی نو به کار و فعالیت بپردازند و آثار زیانبار چنین مقرراتی بر کارآفرینان و اقتصاد کشور پایان یابد.

دونالد ترامپ مدعی شد اقدام هایی که برای کاهش مقررات دست و پاگیر فدرال در دستور کار دارد را نه تنها رئیس جمهور اوباما بلکه هیچ یک از روسای جمهور پیشین آمریکا انجام نداده بودند.