واکنش عراق به فرود بالگردهای آمریکا در مناطق داعش

 حسن سالم رئیس فراکسیون صادقیون و عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز تاکید کرد: فرود بالگردهای نظامی آمریکا در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش نظیر فرود یک فروند بالگرد "شینوک" در منطقه الجزیره در نزدیک روستای السلام، اولین بار نیست که صورت می گیرد.

وی افزود که این بالگردها مواد غذایی و سلاح و تجهیزات برای گروههای تروریستی می برند و همچنین برخی از عناصر و فرماندهان این گروهها را از یک منطقه به منطقه دیگر جابجا می کنند.

سالم تصریح کرد: ما در چارچوب کمیته امنیت و دفاع پارلمان با فرمانده کل نیروهای مسلح چندین بار صحبت کردیم اما پاسخ دولت هر بار منفی بود و وجود چنین مواردی را منکر شد؛ با وجود اینکه گردانهای حزب الله عراق اقدام بالگردهای ائتلاف آمریکا در برخی موارد نقض حاکمیت عراق و همکاری با تروریسم را تصویربرداری و مستند سازی کرده است.

وی تاکید کرد: ما درقبال این موضوع سکوت نخواهیم کرد و برای بازگشایی چند باره این پرونده در پارلمان تلاش خواهیم کرد تا خون شهدا در نتیجه این اقدام آمریکا و سهل انگاری و سکوت دولتی پایمال نشود.

ستار الغانم نماینده فراکسیون بدر در پارلمان عراق روز دوشنبه فاش کرد که یک فروند بالگرد آمریکا از نوع شینوک شنبه شب ساعت 10:15 در منطقه الجزیره در نزدیک صلاح الدین که تحت کنترل داعش است، فرود آمده است.