هدیه ویژه ترامپ باری معارضان سوری

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، از معارضان مسلح مخالف دولت سوریه، سه‌شنبه تائید کرد که اولین محمولۀ ادوات زرهی امریکا را دریافت کرده و وعده حمایت تسلیحاتی بیشتر را نیز دریافت کرده است.

 

طلال سلو، سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» به خبرگزاری فرانسه گفت این گروه برای اولین بار وسایل نقلیه زرهی امریکا را دریافت کرده و «این اتفاق در دولت جدید امریکا رخ داده است.»

 

سلو افزود این تصمیم توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید امریکا گرفته شده، درحالی‌که پشتیبانی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا از این گروه در این حد نبوده است.

سخنگوی «نیروهای دموکراتیک سوریه» افزود: «قبلاً ما از امریکا مهمات و سلاح‌های سبک دریافت می‌کردیم. با دریافت این ادوات زرهی، ما وارد مرحلۀ جدیدی از پشتیبانی امریکا شده‌ایم.»

طلال سلو همچنین گفت نیروهای دموکراتیک سوریه دیدارهایی با نمایندگان دولت جدید امریکا داشته‌اند و از آن‌ها قول حمایت‌های بیشتر گرفته‌اند.

دولت امریکا نیز تأیید کرده که برای اولین بار برای «نیروهای دموکراتیک سوریه» ادوات زرهی فرستاده است.

سرهنگ جان دوریان، سخنگوی ارتش امریکا گفت این تصمیم از سوی فرماندهان نظامی گرفته شده و به اجرا درآمده است.

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» عمدتاً از کردهای معارض سوری تشکیل شده که شمار آنان تا مهر سال گذشته دستکم 25 هزار تن بوده است. واشنگتن این گروه مخالف دولت سوریه را مخالفان «میانه‌رو» خوانده و از آن حمایت می‌کند.