کار من این است که اوضاع را درست کنم، باور کنید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرد که داعش علیه مسلمان‌ها اقدامات وحشیانه‌ای مرتکب شده است و جامعه جهانی باید جلوی آن را بگیرد.

وی در ادامه گفت: «ما سیستمی را طراحی خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم افرادی که به کشورمان می‌آیند ما و ارزش‌های ما را دوست دارند.»

ترامپ گفت: «شاهد آن بوده‌ایم که مسلمان‌های صلح‌دوست دست قاتلان داعش، قربانی شده با قساوت کشته شده‌اند و مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند. شاهد تهدیداتی برای قلع و قمع کردن یهودی‌ها بوده‌ایم. شاهد جنگ داعش و نسل‌کشی (این گروه) علیه مسیحی‌ها بوده‌ایم که آنها همانند اعصار قرون وسطی سر انسان‌ها را قطع می‌کنند.»

ترامپ در ادامه گفت که تمامی ملت‌ها بایستی تعهد اخلاقی دارند که علیه این نوع از خشونت‌ها صحبت کنند و برای مقابله با آن با یکدیگر همکاری کنند. 

وی در ادامه گفت که دولتش از تمامی اختیارات و قدرتش برای دفاع از آزادی‌های مذهبی در آمریکا استفاده خواهد کرد. وی گفت که جامعه آمریکا بایستی برای همیشه «جامعه‌ای بردبار» بماند که شهروندانش در آن احساس «ایمنی و امنیت می‌کنند.»

ترامپ سپس با بیان این ادعا که عده‌ای از آزادی‌ها و ارزش‌های بردبارانه آمریکا سوءاستفاده کرده‌اند به دفاع از دستور اجرایی‌اش برای منع سفر اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا پرداخت. 

وی گفت: «جهان با تهدید بسیار جدی‌ای روبرو است. جهان با مشکل روبرو است، اما خیالتان راحت، درستش خواهیم کرد.»

 

 ترامپ اضافه کرد: «کار من این است که اوضاع را درست کنم، باور کنید.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «از اینکه میشنوید من گفت‌وگوهای تلفنی تندی دارم، نگران نشوید. بله تند هستند. باید هم الان کمی تند باشیم.»

وی همچنین ادعا کرد که «تقریبا همه کشورها در دنیا دارند از ما سوءاستفاده می‌کنند. اما اوضاع اینطور باقی نخواهد ماند.»