نامه 50 نماینده دموکرات آمریکایی به ترامپ

پنجاه نماینده دموکرات کنگره آمریکا روز جمعه با نوشتن نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید این کشور، درباره انتصاب استیو بنن، مشاور راهبردی وی به عنوان عضو شورای امنیت ملی، از وی توضیح شدند.

 

انتصاب هفته گذشته رئیس سابق پایگاه اطلاعاتی راست افراطی بریتبارت (Breitbart) در شورای امنیت ملی امریکا، که به نوعی یک «وزارت امور خارجه کوچک» محسوب می شود، حتی در درون کاخ سفید به این علت که وی به طور کامل از تجربه دیپلماسی بی‌بهره است، به شدت محکوم شده است.

 

بعد از این که دو طرح قانونی دموکرات‌ها روز چهارشنبه،‌ یکی در مجلس سنا و دیگری در مجلس نمایندگان از دستور خارج شد، نامه نمایندگان کنگره به ترامپ ارسال شد. هدف از این طرح های قانونی، جلوگیری از انتصاب جنجال‌برانگیز استیو بنن به سمت جدید وی بود که گاهی رسانه‌های آمریکایی از او به عنوان «رئیس بنن» یاد می کنند.

 

 هزینه سازماندهی مجدد شورای امنیت ملی را، که مجمع بسیار بانفوذی به حساب می آید و به رئیس جمهور آمریکا درباره مسائل امنیتی مشاوره می دهد، رئیس ستاد مشترک ارتش و مدیر دستگاه اطلاعاتی آمریکا پرداختند که دیگر نمی‌توانند به طور نظام‌مند در نشست های شورای امنیت ملی شرکت کنند. 

 

نمایندگان دموکرات در نامه خود ابراز تاسف و اعلام کردند «امنیت ملی هرگز نباید قربانی جانبداری سیاسی قرار بگیرد.»

 

این نمایندگان در نامه خود خاطر نشان کرده‌اند: «ما از شما درخواست می‌کنیم دوباره رئیس ستاد مشترک و رئیس دستگاه اطلاعاتی را به عضویت دائم شورای امنیت ملی درآورید.»