روش جدید داعش برای تامین مالی

گروه تروریستی داعش برای جبران شکست‌های سنگینش در نبرد موصل و تامین نیازهای مالی خود، از ساکنان مناطق غربی موصل برای اقامه نماز جمعه اخاذی می کند.

 

بر اساس این گزارش، داعش برای به دست آوردن پول در مناطق غربی موصل به شیوه های جدید جرم و جنایت متوسل شده است و نمازگزاران را به پرداخت مبالغی پول برای ورود به مساجد و اقامه نماز جمعه ملزم می کند.

 

علاء الخفاجی، خبرنگار العراقیه، در گزارشی در این زمینه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش در شیوه‌ای جدید برای کمک مالی به باندهای جنایتکار خود در غرب موصل در قبال اقامه نماز مردم از آنها پول دریافت می کند به طوریکه تروریست های داعشی در بخش غربی موصل برای به دست آوردن اموال بیشتر از ساکنان این مناطق در قبال اقامه نماز اخاذی می کنند؛ شیوه ای که گفته می شود نوعی دریافت پول در برابر اقامه نماز به شمار می آید، این در حالی است که داعش با همه‌توان برای رساندن پیام های خود به حامیانش، به نماز جمعه تکیه کرده و برای جذب نیرو و جمع‌آوری کمک ها از خطبه‌های نماز بهره‌برداری می کند.

 

برخی منابع اطلاعاتی در داخل موصل تاکید کردند گروه تروریستی داعش، شماری صندوق‌های چوبی قفل شده را در ورودی های مساجد غرب موصل قرار داده است و نمازگزاران مجبور هستند قبل از ورود به مسجد و اقامه نماز جمعه، پول بپردازند. 

 

این منابع گفتند قرار دادن صندوق ها در مساجد و ملزم بودن نمازگزاران به پرداخت پول پیش از ورود به مسجد، شیوه‌ای جدید است که همزمان با آن سرکردگان داعش در مناطق غربی موصل برای جمع‌آوری پول به هر راه ممکن متوسل شده اند.

 

ساکنان این شیوه را نوعی دریافت پول در برابر اقامه نماز می دانند و تاکید می کنند پس از پیروزی های به دست آمده در بخش شرقی موصل و آزادسازی کامل این منطقه از لوث تروریسم داعش، این گروه با این شیوه می‌خواهد برای جمع‌آوری بیشترین مقادیر پول، کمک مالی به نیروهای مسلح خود و بالا بردن روحیه شکست خورده آنها در برابر پیشروی نیروهای مشترک و یگان های پشتیبان آنها در عملیات « نینوا ما می‌آییم» از شهروندان اخاذی کند.