دعوت عربستان از نتانیاهو برای سفر به این کشور

به نقل از روزنامه رای الیوم، ایوب قراء از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی و عضو حزب حاکم لیکود، اعلام کرد، عربستان از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای سفر به ریاض به طور رسمی دعوت بعمل خواهد آورد.

وی که به نتانیاهو بسیار نزدیک است، گفت، دعوت عربستان از نتانیاهو بر اساس هماهنگی خاندان حاکم سعودی در ریاض و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت خواهد گرفت.

قراء در گفت وگو با شبکه یک تلویزیون رسمی اسرائیل با اشاره به خوب بودن روابط تل آویو و ریاض مدعی شد عاملی که این دو را به هم نزدیک می کند ترس مشترک از ایران است.

وی ادامه داد، بنیامین نتانیاهو با حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دعوتی رسمی برای سفر به ریاض دریافت خواهد کرد.

اسرائیل به دنبال توافق صلح با کشورهای عربی است

قراء در بخش دیگری از این گفت وگو تصریح کرد، مساله فلسطین برای کشورهای عرب میانه رو دیگر مهم نیست و سیاست کنونی تل آویو برگزاری کنفرانسی بین المللی با مشارکت کشورهای عرب سنی میانه رو و رسیدن به توافقات صلح با آنها است تا پس از آن به حل و فصل قضیه فلسطین اقدام کند.

وی همچنین گفت، مسئله فلسطین در دستور کار این کشورهای عربی وجود ندارد.

در همین ارتباط خبرگزاری بلومبرگ در یک گزارش به همکاری اسرائیل و برخی کشورهای عربی به ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در زمینه فناوری اطلاعاتی خبر داد و اعلام کرد این همکاری ها به دور از  رسانه ها بوده و پیشرفت کرده است.

در این گزارش که رایو اسرائیل نیز به طور مفصل آن را پخش کرد، آمده است، شرکت اطلاعاتی ساموئل بار از طریق زیرنظر گرفتن شبکه های اجتماعی به مسئولان سعودی برای کشف و شناسایی تهدیدهای تروریستی احتمالی کمک می کند.

بار سی سال در سرویس اطلاعاتی اسرائیل فعالیت داشت و سپس یک شرکت تخصصی محافظت از اینترنت و شبکه های اجتماعی در شمال تل آویو راه اندازی کرد.

وی به خبرگزاری بلومبرگ گفت که یک روز از طریق پست الکترونیک پیامی از یکی از اعضای خاندان حاکم سعودی دریافت کرد که در آن درخواست قرار ملاقات با وی مطرح شده بود.

بار توضیح داد که عربستان تکنولوژی زیرنظر گرفتن شبکه های اجتماعی تویتر و فیسبوک را از شرکت وی خریداری کرد و به مرور زمان همکاری او با خاندان حاکم دایره گسترده تری پیدا کرد و اجرای تحقیقات برای این خاندان در ارتباط با سمت و سوی افکار عمومی عربستان را نیز در برگرفت.

وی ضمن اشاره به آزادی ملاقات و دیدار با  سعودی ها و سایر عرب های خلیج فارس گفت روابط و همکاری در بخش تکنولوژی و اطلاعات بین اسرائیل و مجموعه ای از کشورهای عرب پیشرفت کرده است.