افزایش نارضایتی ها از ترامپ با گذشت ۲ هفته

 نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شبکه تلویزیونی سی ان ان و او آر سی نشان می‌دهد که اختلاف زیادی در جامعه آمزیکا بر سر نحوه عملکرد ترامپ وجود دارد.

این نظرسنجی به بررسی اقدامات ترامپ در دو هفته اخیر و همین طور میزان محبوبیت وی به طور کلی پرداخته است.

نظرسنجی سی ان ان حاکی است که 53 درصد شهروندان آمریکایی از عملکرد ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور ناراضی هستند. 44 درصد آمریکایی‌ها نیز از عملکرد ترامپ راضی بودند و 3 درصد نیز گفته‌اند که هیچ نظر خاصی ندارند.

این در شرایطی است که 78 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده اند که سیاست های ترامپ غیرمنتظره نبوده و اقداماتی که ترامپ تاکنون انجام داده، مطابق با انتظارات بوده است. تنها 21 درصد آمریکایی ها اعلام کرده اند که این اقدامات غیر منتظره بوده است.

49 درصد آمریکایی ها از سیاست های ترامپ در زمینه امنیت ملی و اقتصاد حمایت کرده‌اند ولی ترامپ نتوانسته است حمایت شهروندان آمریکایی را در زمینه عملکرد مربوط به تروریسم، بهداشت و سلامت، مهاجرت و سیاست های امور خارجی را جلب کند.

بیش از 56 درصد مردم آمریکا با سیاست های ترامپ در زمینه مهاجرت مخالفت کرده‌اند. 53 درصد آمریکایی ها با فرمان اجرایی ترامپ در ممنوعیت ورود مهاجران و پناهجویان از 7 کشور مسلمان مخالفت کرده اند ولی در مقابل 47 درصد آمریکایی ها از این فرمان اجرایی حمایت کرده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد که 60 درصد آمریکایی ها با طرح ترامپ برای احداث دیوار در مرز مکزیک مخالف هستند و 38 درصد از این ایده حمایت می کنند.

این در حالی است که در نظرسنجی سپتامبر 2015 میلادی بیش از 52 درصد آمریکایی ها از ساخت دیوار مرزی با مکزیک حمایت کرده بودند. میزان محبوبیت ترامپ نیز به پایین ترین سطح از زمان ریاست جمهوری دوایت آیزنهاور در سال 1953 میلادی رسیده است.