ادامه فشار ترامپ برای اجرای ممنوعیت ورود مسلمانان

 مایک پنس در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: «مردم آمریکا باید بدانند تهدیداتی که ما با آنها مواجه هستیم واقعی اند. آنها رئیس جمهور دونالد ترامپ را به دلایل زیادی انتخاب کرده اند اما یکی از آن ها بازبینی سیاست های مهاجرپذیری بود. کسانیکه یک تهدید برای خانواده ها و جامعۀ ما محسوب می شوند نمی توانند وارد این کشور شوند. ما به فشار در این بخش ادامه خواهیم داد و با اطمینان یادآوری می کنیم که اقدامات رئیس جمهوری همگی حقوقی است و منطبق بر قانون اساسی است.»

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به حکم قاضی فدرال به لغو دستور خود، وی را مسئول هر گونه اتفاقی دانسته که ممکن است در این کشور رخ دهد.

به نقل از یورونیوز، در ارتباط با این موضوع یک شهروند آمریکایی که دارای اصالتی پاکستانی بود گفت: هرچند پاکستان در لیست این 7 کشور قرار ندارد اما ما را به دلیل اینکه مسلمان هستیم در فرودگاه مورد بازجویی قرار دادند. امکان بازداشت در فرودگاه و آینده فرزند 16 ماهه ‌ام  مرا نگران می‌کند.

با توجه به حکم قاضی فدرال 60 هزار ویزایی که پیش از این بی اعتبار شده بود مجددا دارای اعتبار بوده و دارندگان این ویزا در تلاش هستند در اولین پرواز و قبل از باطل شدن احتمالی حکم این قاضی وارد آمریکا شوند.