ضروریست که فرانسه از چارچوب ناتو خارج شود

رهبر حزب جبهه ملی فرانسه امروز دوشنبه طی اظهاراتی خواستار خروج کشورش از چارچوب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «مارین لوپن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه امروز طی اظهاراتی اعلام کرد که در صورت پیروزی در این انتخابات قصد دارد خروج فرانسه از چارچوب فرماندهی نظامی ناتو را رقم بزند و همه‌پرسی در خصوص استقلال و خروج کشورش از اتحادیه اروپا ترتیب دهد.

رهبر جبهه ملی فرانسه اعلام کرد: «ضروریست که فرانسه از چارچوب ناتو خارج شود زیرا فرانسه نباید خود را درگیر جنگ‌هایی کند که به آن ارتباطی ندارد.»

مارین در ادامه بر تعهد خود درخصوص افزایش هزینه‌های نظامی فرانسه تا مرز 3 درصد تولید ناخالص داخلی با هدف ازسرگیری تولیدات نظانی ملی و تضمین استقلال استراتژیک فرانسه ظرف مدت 5 سال تأکید کرد.

اظهارات لوپن در حالیست که وی پیش از این نیز چندین بار از تصمیم خود برای برگزاری همه‌پرسی خروج فرانسه از اتحادیه اروپا در صورت پیروزی در انتخابات 2017 سخن گفته و اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات همه‌پرسی مشابه همه‌پرسی انگلیس (برگزیت) را درباره عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، برنامه‌های انتخاباتی لوپن شامل برنامه‌هایی مبتنی بر حاکمیت فرانسه است که طبق آن این کشور می‌تواند به آسانی از اتحادیه اروپا و ناتو عبور کرده و بگذرد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه طی روزهای 23 آوریل و 7 می سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

طبق نظرسنجی‌های برگزار شده در فرانسه، مارین لوپن رهبر جبهه ملی با کسب 25 درصد آراء در دور نخست انتخابات به دور دوم راه خواهد یافت.

این در حالیست که پیش از افشای رسوایی مربوط به فساد مالی همسر «فرانسوآ فیون» نامزد جناح راست میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری 2017، از وی به عنوان شانس برتر این انتخابات نام برده می‌شود.