دستورهای ترامپ کمک به داعش است

ساوت چاینا روز سه شنبه اعلام کرد که دستورهای دونالد ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا بخصوص عراق و سوریه نه تنها بهانه تبلیغاتی و ترویج خشونت گرایی برای داعش می شود بلکه باعث خواهد شد تا قدرت آمریکا رو به افول برود.

روزنامه خاطر نشان می کند که ترامپ با ممنوع کردن ورود مسلمان به آن کشور باعث شده است تا در داخل آمریکا نیز انتقادها و تظاهرات گسترده ای علیه این حکم وی صورت بگیرد و همزمان چهره آمریکا در جهان اسلام بشدت خدشه دار شده است.

ساوت چاینا می نویسد که امروز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان بخصوص مسلمانان در قاره آسیا خشمگین از این اقدام وی هستند و نسبت به ترامپ سوء ظن دارند و بسیاری او را مسلمان سیتز معرفی می کنند.

نشریه تصریح می کند که چهره آمریکا در زمان جرج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا که به عراق یورش برد بسیار مخدوش شد و دستکم در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری سابق با تلاش های وی روابط آمریکا با جهان اسلام بهبود یافت و اکنون بار دیگر ترامپ در حال از بین بردن همه آن چیزی است که بدست آمده است.

در ادامه گزارش آمده است: دستور ترامپ نه تنها داعش را تضعیف نمی کند بلکه باعث خشن تر شدن این گروه می شود و بین مذاهب مختلف از جمله مسیحیت و یهودیت با اسلام تفرقه می افکند.

روزنامه به اظهارات «زید ابراهیم» از وزیران سابق کابینه مالزی اشاره می کند که گفته است «شاید خیلی بهتر بود که ترامپ پلی برای ارتباط با مسلمانان می زد نه اینکه باعث تفرقه مذهبی و ترویج افراط گرایی شود.»

«پیتر ماندویلا» مشاور سابق مسایل اسلام در وزارت خارجه آمریکا نیز به این نشریه می گوید که دستور ترامپ نه تنها کمک حال نیست بلکه جایگاه آمریکا را در دنیا مخدوش و متزلزل می کند.

روزنامه با اشاره به اظهارات «زاکری ابوزا» از تحلیلگران مسایل سیاسی منطقه جنوب شرق آسیا آورده است: بعید است در چنین شرایطی کشورهای این منطقه تمایلی برای همکاری با ترامپ نشان دهند.