واکنش مصر به لایحه مشروعیت شهرک‌سازی در اراضی اشغالی

وزارت خارجه مصر به اقدام کنیست رژیم صهیونیستی در تصویب لاحیه مشروعیت شهرک سازی ها در اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه در بیانیه خود تصویب این لایحه را «غیرقانونی» خوانده است.

وزارت خارجه مصر در این ارتباط اعلام کرده است: این اقدام با قوانین و قطعنامه‌های بین المللی در تعارض است.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: تصویب لایحه مشروعیت شهرک سازی در اراضی اشغالی، تحقق «راه حل دو دولت» را با خطر مواجه می سازد.

در بیانیه وزارت خارجه مصر همچنین آمده است: این لایحه به مثابه مانع تراشی در مسیر تلاش ها برای برقراری صلح در فلسطین است.

این وزارتخانه همچنین گفته است: این اقدام به مثابه تعدی به حق ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس است.

لازم به ذکر است که کنست رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه قانون مصادره اراضی کرانه باختری را در دور دوم و سوم با موافقت ۶۰ نماینده به تصویب رساند. این برای اولین بار از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است که قوانینی در فلسطین اشغالی برای غصب و غارت زمین فلسطینیان تصویب می شود.

به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اراضی اختصاصی فلسطینیان در کرانه باختری را مصادره کرده و آن ها را به عنوان شهرک های صهیونیست نشین قلمداد می کند و در صورتی که مالکیت صاحبان اصلی این زمین ها به اثبات برسد، صرفا به آن ها غرامت پرداخت می شود و آنها حق استفاده از زمینهای خود را نخواهند داشت؛ بدین گونه اراضی مذکور جزو املاک تحت تصرف رژیم صهیونیستی تا زمان توافق بر سر مسائل نهایی محسوب خواهد شد.

با اجرای قانون مذکور بر کرانه باختری، این اولین اقدام قانونی رژیم صهیونیستی برای الحاق مجتمع های شهرک نشینی به اراضی تحت سیطره خود خواهد بود که در صورت طرح این مساله در دیوان کیفری بین المللی، این مساله از فوایدی قانونی برای این رژیم برخوردار خواهد بود.