تظاهرات به خشونت های پلیسی در پاریس/ عکس

 صدها نفر از فرانسویان سه‌شنبه شب ضمن اعلام حمایت از «تئو» قربانی جوان خشونت‌های نیروهای پلیس فرانسه، خشم و اعتراض خود را نسبت به خشونت‌های پلیسی در کشورشان اعلام کردند.

به گزارش روزنامه لیبراسیون، شرکت کنندگان در این تظاهرات دست نوشته‌های متعددی در دست داشتند که بر روی آنها عباراتی چون «پلیس متجاوز و قاتل» و «همه از متجاوزان متنفرند» در محکومیت خشونت‌های پلیسی در فرانسه نوشته شده بود.

این تظاهرات که رده‌های سنی مختلف در آن شرکت داشتند، در حالی در پاریس و حومه آن برگزار شد که شمار زیادی از نیروهای پلیس بلافاصله پس از تجمع معترضان، آنها را احاطه کردند و تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی در محکومیت خشونت‌های پلیسی خواستار محاکمه و مجازات بدون تأخیر نیروهای پلیس متجاوز شدند.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات شب گذشته پاریس و حومه آن همچنین طی جنبش اعتراضی خود مرگ «آداما ترائوره» جوان 24 ساله‌ای که چندی پیش با گذشت مدت کوتاهی از بازداشتش جان باخت و خانواده‌اش خشونت‌های پلیسی را علت مرگ وی اعلام کردند، محکوم کردند.

تظاهرات شب گذشته فرانسویان در پاریس و حومه آن در حالی برگزار شد که فرانسویان اوایل وقت دیروز سه‌شنبه نیز در پی انتشار خبر آزار و اذیت یک جوان سیاه‌پوست 22 ساله به نام «تئو» به دست نیروهای پلیس روانه خیابان‌های پاریس شده و اقدام به برگزاری تظاهرات کردند که در نهایت این تظاهرات به درگیری آنها و نیروهای پلیس منتهی شد.

در زیر تصاویری از تظاهرات شب گذشته در پاریس و حومه آن را می‌بینیم:

 

 

4 مأمور پلیس فرانسوی روز یکشنبه گذشته به اتهام تجاوز جنسی و ضرب و شتم شدید یک جوان سیاهپوست تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و بازداشت شدند.

انتشار خبر آزار و اذیت این جوان 22 ساله به دست نیروهای پلیس، دیروز تظاهرات‌های مردمی در پاریس و درگیری مردم و نیروهای پلیس را در پی داشت.

براساس گزارش‌های موجود، اواخر وقت روز پنجشنبه گذشته 4 تن از نیروهای پلیس وارد بنگاه املاکی در شمال پاریس شدند و ضمن متوقف کردن جوانان از آنان خواستند تا برگه‌های هویت خود را نشان دهند.

آنها سپس در پی مشاجره با این جوان سیاهپوست وی را بازداشت کرده و به جایی که دوربین نداشته برده‌اند و ضمن ضرب و شتم شدید وی با باتوم او را به صورت وحشیانه‌ای آزار داده‌اند.

براساس این گزارش، شدت جراحات وارده به این جوان 22 ساله به حدی است که وی با گذشت چند روز از انتقال به بیمارستان همچنان بستری است و به مدت 60 روز قادر به کار کردن نخواهد بود.

خشونت‌های پلیسی از جانب نیروهای پلیس فرانسه پیوسته در این کشور وجود داشته و هر از گاهی اخباری مبنی بر وقوع مواردی از این خشونت‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود که در اغلب موارد اظهار تأسف مقامات دولتی و وعده تکراری اقدام قاطع علیه عوامل خشونت‌ها را به دنبال دارد و تاکنون اقدامات مناسب و مقتضی در خصوص آن صورت نگرفته است.