بسته‌های تسلیحاتی آمریکا آماده ارسال به ریاض
 به نقل از ایندیپندنت، منابع آگاه به «واشنگتن تایمز» گزارش دادند که دونالد ترامپ آماده تصویب صادرات بسته‌های بزرگ تسلیحاتی به عربستان و بحرین است.

 

واشنگتن تایمز به نقل از این منابع آگاه گزارش داد که ترامپ آماده تصویب قراردادهای صادرات سلاح به عربستان و بحرین است که باراک اوباما در ماه‌های پایانی حضور خود در کاخ سفید آنها را لغو کرده بود.

 

یکی از مقامات آمریکایی که به طور مستقیم در صادرات سلاح به عربستان حضور داشته به واشنگتن تایمز گزارش داده است که محموله‌ای به ارزش 300 میلیون دلار، شامل موشک‌های هدایت شونده دقیق، برای ارسال به عربستان آماده شده است.

 

علاوه بر این گزارش شده که یک محموله تسلیحاتی دیگر به ارزش 2.4 میلیارد دلار شامل جنگنده‌های «اف-16» آماده ارسال به بحرین است.  

 

این منبع آگاه که نخواسته نام فاش شود گفته است: در حالی که دولت اوباما قراردادهای فروش سلاح را متوقف کرده بود، این قراردادها در دولت جدید در حال تصویب شدن هستند.

 

این در حالی است که گزارش سالانه سازمان ملل در مورد بحران یمن که رویترز آن را منتشر کرد اعلام کرده که ائتلاف عربستان در یمن حملاتی را انجام داده که جنایت جنگی به حساب می‌آیند،

 

سال گذشته دولت اوباما توافقی به ارزش 1.15 میلیارد دلار برای فروش تانک و دیگر تجهیزات زرهی به عربستان را تصویب کرد که 60 تن از نمایندگان مجلس آمریکا خواستار به تأخیر انداختن این توافق شدند اما اوباما با این تصمیم نمایندگان مخالفت کرد.

 

دولت اوباما در ماه‌های پایانی خود، فروش موشک‌هایی با فناوری هدایت شونده دقیق به عربستان را متوقف کرده بود.