رایزنی نتانیاهو با ترامپ درباره راهکارهای قطع پیوندهای ایران و حزب‌الله

«اسرائیل کاتز»، وزیر انرژی اتمی و اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با بلومبرگ گفته نتانیاهو در این دیدار از دولت ترامپ خواهد خواست با وضع تحریم‌های شدید، پیوندهای بین ایران و حزب‌الله لبنان را قطع کند. 

«کاتز» گفت: «آمریکا به علاوه بایستی رهبری تلاشهای جهانی برای وضع تحریم‌های فلج‌کننده علیه حزب‌الله با هدف تضعیف آن را به عهده بگیرد.»

این وزیر صهیونیست همچنین تأکید کرده لازم است علاوه بر وضع تحریم‌های فلج‌کننده علیه حزب‌الله، ایران نیز با تهدیدهایی «باورپذیر» مبنی بر احتمال رو به رو شدن با تحریم‌های شدید در صورت ادامه حمایت از این گروه مواجه باشد. 

وزیر انرژی اتمی رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع روابط اسرائیل با دولت جدید آمریکا پرداخته است. 

وی گفت: «شاهد ائتلافی جدید و بسیار نزدیک درباره ایران هستیم، موضوعی که نسبت به دولت قبلی آمریکا تغییر کرده است.»

بلومبرگ با «مایکل اورن» از مقام‌های دفتر نخست‌وزیری اسرائیل نیز درباره دیدار نتانیاهو و ترامپ گفت‌وگو کرده است.

وی گفته نتانیاهو در این دیدار خواستار افزایش مبادله اطلاعاتی خواهد شد و درباره راهکارهای مشترک لازم برای دوران بعد از اتمام محدودیت‌های برجام رایزنی خواهد کرد. 

اورن گفت: «ایران به زودی در موقعیتی خواهد بود که از لحاظ قانونی توان تولید سلاح اتمی را خواهد داشت. چطور می‌توان از اسرائیل بعد از اتمام این توافق محافظت کرد؟ این موضوعی است که نتانیاهو می‌خواهد درباره آن با ترامپ صحبت کند. او می‌خواهد مطمئن شود که آمریکا تمام حمایت‌های لازم را از اسرائیل در برابر این تهدید قریب‌الوقوع به عمل خواهد آورد.»

کاتز می‌گوید اسرائیل در راستای قطع پیوندهای بین ایران و لبنان، خواستار حصول توافقی در موضوع سوریه است که در نهایت به حذف نقش ایران در این کشور خاورمیانه منجر می‌شود.  

وی می‌گوید لازم است روسیه و آمریکا به توافقی گسترده برسند که نقش ایران و حزب‌الله در سوریه را حذف می‌کند.