ترامپ درباره ساده‌ترین مسائل سیاسی سوال می‌پرسد

 نزدیکان «دونالد ترامپ» می‌گویند وظایف ریاست‌جمهوری دشوارتر از آن چیزی بوده که وی تصورش را می‌کرده و چالش‌های مربوط به بوروکراسی فدرال ترامپ را هر روز ناامیدتر و آزرده‌تر خاطرتر می‌کند. 

نزدیک به 20 نفر از نزدیکان ترامپ در مصاحبه با نشریه پالیتیکو گفته‌اند خلق و خوی وی در مواجهه با چالش‌های مربوط به اداره دولت - از تأخیرهای کنگره برای تأیید نامزدهای پیشنهادی کابینه گرفته تا جدال‌های قانونی برای نگه داشتن طرح‌هایش و تا نزاع‌های داخلی بین کارکنان و درز مسائل کاخ سفید به رسانه‌ها - بین شگفت‌زدگی و عصبانیت در نوسان بوده است.

به نوشته پالیتیکو، روزهای آغازین حکمرانی برای رئیس‌جمهوری که به عنوان یک تاجر میلیاردر خودش را فردی با صلاحیت منحصر به فرد برای حل مشکلات جامعه آمریکا به رأی‌دهندگان معرفی کرد، روزهای خوشی نبوده‌اند. منابع آگاه که خواسته‌اند نامشان فاش نشود می‌گویند گذار از مسئولیت اداره کسب و کار خانوادگی به حکمرانی بر یک کشور اکنون به کاری به غایت دشوار برای رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شده است. 

یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید ترامپ اغلب سوال‌های بسیار ساده‌ای درباره مسائل سیاسی، طرح‌ها و پرسنل مطرح‌ می‌کند و هنگامی که بحث به جزئیات کار می‌کشد، معمولاً یا موضوع بحث را عوض می‌کند تا «وانمود کند که بر مسائل احاطه کامل دارد» و یا سوالات را به «استیو بانون»، استراتژیست ارشدش، «جرد کوشنر»، دامادش و یا «پال رایان»، رئیس‌ مجلس نمایندگان ارجاع می‌دهد. 

«کریستوفر رادی»، یکی از دوستان ترامپ و مدیر عامل سایت خبری Newsmax Media می‌گوید: «اداره دولت فدرال مطمئناً برای او چیز جدیدی است. فکر می‌کنم اگر او درباره زندگی‌اش چیزی نشان داده باشد این است که خیلی سریع یاد می‌گیرد و به سرعت سازگار می‌شود. این آدم را نباید دست کم گرفت.»

پالیتیکو نوشته ترامپ برای گریز از فشارهای وظیفه رئیس‌جمهوری اغلب به دوستان قدیمی‌اش زنگ می‌زند و با آنها درباره گلف گپ می‌زند.