اسپایسر: حرف‌های من مهمتر از توییت‌های ترامپ است!

 به نوشته روزنامه هافینگتون پست، شان اسپایسر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، پنجشنبه با تاکید بر اهمیت سخنان خود در نشست های خبری روزانه، سعی کرد توییت‌های رئیس‌جمهور آمریکا را کم اهمیت بشمارد. 

 

اسپایسر در نشست خبری روزانه خود تلاش می کرد به خبرنگاران توضیح دهد که چرا ترامپ از دسترسی گسترده خود به مخاطبان در توییتر برای پرداختن به تیراندازی جمعی ماه گذشته در مسجد کبک استفاده نکرد. کلیان کانوی، مشاور کاخ سفید، چند روز پیش با بیان اینکه «رئیس جمهور درباره همه چیز توئیت نمیکند»، از سکوت ترامپ در این باره دفاع کرد. 

 

اما در نشست خبری روز پنجشنبه، یکی از خبرنگاران از اسپایسر پرسید چرا ترامپ تا این حد مایل است از توئیتر برای انتقاد از شرکت نوردستروم به علت توقف عرضه برند دخترش ایوانکا در فروشگاههای خود استفاده کند، اما از آن برای پاسخ دادن به حمله مرگبار یک سفیدپوست نژادپرست در بیست و نهم ژانویه استفاده نکرد؟
 اسپایسر که موضع دفاعی گرفته بود، عصبانی شد و گفت: «من دو روز پیش پشت این تریبون ایستادم و سخنان خود را با پرداختن به ابراز تسلیت رئیس جمهور (درباره تیراندازی در مسجد کبک) آغاز کردم. پس وقتی من اینجا ایستادم و این کار را کردم، دیگر شما چرا می پرسید چرا ترامپ در این باره توییت نکرده است؟ نمی فهمم این چه سؤالی است که می پرسید. من به اینجا آمدم و در این باره صحبت کردم. شما سخنانی را که من پشت این تریبون خطاب به ملت بیان می کنم، با یک توییت برابر می دانید؟ این احمقانه‌ترین چیزی است که تا به حال شنیده ام.»
 
در واقع، اسپایسر در نشست خبری سی ام ژانویه گفت که ترامپ در تماس تلفنی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به او (درباره حمله کبک) تسلیت گفته است. 

 

پاسخ تند اسپایسر به خبرنگاران نشان دهنده مشکلاتی است که مشاوران ترامپ در تلاش برای دفاع از استفاده رئیس جمهور از توییتر برای پرداختن به مسائل بسیار جزئی، و در عین حال بی اعتنایی به رویدادهای بزرگی همچون تیراندازی کبک دارند. 

 

حدود 25 میلیون نفر خساب کاربری ترامپ را در توییتر دنبال می‌کنند.