دستور مقتدی صدر برای تحصن در اطراف «منطقه سبز»

 «مقتدی صدر» رهبر جریان الصدر عراق در بیانیه‌ای به طرفداران خود گفته است که در اطراف منطقه سبز بمانند و به هیچ وجه برای ورود به داخل این منطقه تلاش نکنند.

طرفداران مقتدی صدر از شهرهای مختلف عراق امروز در اطراف منطقه سبز بغداد و در میدان التحریر این شهر، تجمع کرده‌اند و قرار است در ساعت هشت عصر امروز تجمع بزرگ خود را ایجاد کنند.

مقتدی صدر از تظاهرات‌کنندگان خواسته است به اعتراضات مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند.

معترضان خواستار اصلاح قوانین کمیساریای عالی انتخابات هستند. آن‌ها عقیده دارند که اعضای این کمیساریا را احزاب حاکم انتخاب می‌کنند و این اعضا نمی‌توانند بی طرف باشند. در مقابل نیز کمیساریای عالی انتخابات، این اتهامات را رد کرده است.

در جریان تظاهرات طرفداران مقتدی صدر در ماه آوریل سال 2016، آن‌ها با شکستن درهای منطقه سبز بغداد وارد صحن پارلمان و دفتر نخست‌وزیری شدند.

منطقه سبز بغداد (المنطقة الخضراء) که معترضان اطراف آن تجمع کرده‌اند، مشهورترین نام برای منطقه بین‌المللی بغداد است؛ منطقه‌ای که میزبان بیشترین تعداد مراکز دولتی و ادارات مهم، سفارتخانه‌های و مراکز دیپلماتیک متعدد است.

دورتادور منطقه سبز بغداد دیوارهای بتنی بلند کشیده شده است و خودروهای زرهی با دقت از آن مراقبت می‌کنند. هر چند منطقه سبز رایج‌ترین نامِ مورد استفاده به شمار می‌رود، اما نام رسمی آن از ابتدا در دولت موقت عراق، منطقه بین‌المللی بود.