از هر وسیله ای برای مقاومت استفاده می کنیم
صلاح  الزواوی سفیر فلسطین در ایران در نشست خبری که در سفارت فلسطین برگزار شد با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عنوان داشت: تاریخ ما با تاریخ انقلاب اسلامی عجین شده است.

 

وی افزود: رابطه ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با حضرت امام(ره) بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یاسر عرفات اولین شخصی بود که به ایران آمد.

الزواوی  در پاسخ به سوال درباره سازوکار تسلیح کرانه  باختری عنوان داشت: مسئله مبارزات ملت فلسطین مرتبط به شرایط و وضعیت در زمین است. ملت ما از سال 1948 مبارزات مختلفی را انجام داده است که با مبارزات دیگر ملل متفاوت است.

سفیر دولت فلسطین در ایران گفت: شما شاهد مقاومت مردم ما در نوار غزه بودید که با وجود تلفات و ویرانی‌های زیاد توانستیم به دشمن صهیونیستی ضربه بزنیم.

وی درباره سازوکار انتقال سلاح در کرانه باختری گفت: انتقال سلاح در غزه آسان‌تر از کرانه باختری است. همانطور که شما مستحضرید سال 1993 مذاکرات اسلو به وقوع پیوست و به وسیله این مذاکرات قرار شد که 40 هزار فلسطینی که آواره بودند به فلسطین بازگردند.

الزواوی با بیان اینکه ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه غربی و قدس سه برابر افزایش یافته است عنوان داشت: ما از هر وسیله‌ای برای مقاومت استفاده کردیم و هیچ گاه مقاومت ما متوقف نشده است.

سفیر دولت فلسطین در ایران اظهار داشت: با توجه به تصمیمات رئیس جمهور تازه وارد آمریکا شاید به زودی در مقابل دشمن مسلح شویم. هیچ کدام از فلسطینی‌ها اسلحه را زمین نمی‌گذارند تا هر وجب از خاک آنها آزاد شود.

وی با ابراز امیدواری درباره اینکه مردم فلسطین بتوانند به حق و حقوقشان برسند گفت: فلسطین چه با روش‌های دیپلماتیک و چه با اسلحه آزاد خواهد شد و دشمن صهیونیست می‌داند که این سرزمین به او تعلق ندارد و به همین دلیل است که به تعداد شهرک‌های ساخته شده می‌افزاید.

الزواوی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست‌های اخیر دونالدترامپ مبنی بر انتقال پایتخت صهیونیست‌ها از تل آویو به بیت‌المقدس گفت: دشمن صهیونیستی از خود برنامه و پروژه دارد. در رژیم صهیونیستی دو خط حاکمه وجود دارد یکی از آنها خواهان تشکیل اسرائیل بزرگ هستند و تلاش می‌کنند که بخشی از خاک عراق، عربستان و ایران را به خود ضمیمه کنند که رهبر این خط نتانیاهو است. متأسفانه اتفاقاتی که در جهان عرب می‌افتد به نقشه حزب لیکود کمک می‌کند. یک خط دیگر می‌گوید ما باید اسرائیل با عظمت تشکیل دهیم که مؤسس و رهبر این خط شیمون پرز بود.

سفیر دولت فلسطین در ایران با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای ضمیمه کردن کل خاک فلسطین به سرزمین‌های اشغالی و مقاومت فلسطینیان در برابر این سناریو تصریح کرد: ما در مقابل این سناریو خواهیم ایستاد و ما در نسل های مختلف پرچم مبارزات را حرکت دادیم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار مریم رجوی و محمود عباس گفت: من راجع به دیداری که گفتید به طور مفصل به محمود عباس نوشتم و ممکن است ملاقات رجوی با رهبر فلسطین برنامه‌ریزی شده نبوده و اتفاقی بوده است. من واقعا از شرایط این دیدار اطلاع ندارم اما هر دیداری با این گروه (گروهک تروریستی منافقین) محکوم است و مورد تأیید ما نیست. 

 

الزواوی در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال ترور یاسرعرفات توسط محمد دحلان گفت: محمد دحلان با توجه به تصمیم‌گیری که از کمیته مرکزی جنبش فتح شده باید کنار برود و باید باب گفت‌وگو در این زمینه‌ها به وجود بیاید. اما راجع به تهمت شبکه 10 رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه محمد دحلان یاسر عرفات را ترور کرده باید بگویم که این حرف خطرناکی است و من در این زمینه اطلاعی ندارم.

سفیر دولت فلسطین در ایران درباره دخالت آمریکایی‌ها در موضوع فلسطین گفت: ما با آمریکایی‌ها چه کار کردیم که این همه از دشمن ما حمایت می‌کنند. فلسطین متعلق به اعراب، مسلمانان و آزادگان و مسیحیان جهان است و ما چاره‌ای جز وحدت در مقابل دشمن صهیونیستی نداریم.

وی تأکید کرد: از 100 سال پیش تاکنون صدها هزار شهید زخمی، مجروح و معلول دادیم و این نشان می‌دهد که ملت فلسطین مبارزات خود را ادامه خواهد داد.

الزواوی افزود: چیزی که ما امروز در فلسطین به آن نیاز داریم وحدت ملی است و باید اسلحه ما به سوی دشمن صهیونیستی نشانه برود. وضعیت کنونی جهان عرب و اسلام به نفع فلسطین نیست و ما ناراحت و غمگین می‌شویم که دو کشور اسلامی باهم درگیری لفظی پیدا کنند؛ چه برسد به اینکه بخواهند درگیری نظامی داشته باشند.

سفیر دولت فلسطین در ایران با اشاره به سخنان نتانیاهو برای غصب کل فلسطین گفت: اگر کشورهای تأثیرگذار جهان اسلام با یکدیگر مذاکره کنند می‌توانند مشکلات را از بین ببرند. چیزی که مهم است اینکه همه رودخانه‌ها به سمت آزادی فلسطین برود و امیدواریم کنفرانس آتی که قرار است در تهران برگزار شود همه فلسطینی‌ها باهم متحد شوند.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی به دنبال دسیسه چینی در کشورهای جهان اسلام هستند گفت: من خوشحال شدم که هیئت کویتی به تهران آمد و عمان نیز سعی در گسترش روابط بین کشورهای اسلامی دارد.

الزواوی با انتقاد شدید از دخالت‌های آمریکا در کشورهای جهان اسلام و سیاست‌های غلط رئیس جمهور تازه وارد آمریکا گفت: این شخصی که جدیدا وارد کاخ سفید شده اطلاعی از مسئله فلسطین ندارد و دشمنی خود را با فرمان‌های اخیر علیه مسلمانان نشان داده است.

سفیر دولت فلسطین در ایران با انتقاد از لفظی که دونالد ترامپ درباره تروریسم اسلامی به کار برده یادآور شد: تروریسم صفتی ندارد و از هر طرفی که باشد محکوم است. کسی که به دنبال از بین بردن آرزوهای یک ملت باشد حتما دچار توهم شده است. شخصی که جدیدا رئیس جمهور آمریکا شده شهرک‌های صهیونیستی را تأیید می‌کند و دولت فلسطین را به رسمیت نمی شناسد.

وی با اشاره به سیاست‌های رئیس جمهور جدید آمریکا و جبهه استکبار در ضربه زدن به کشورهای اسلامی گفت: چرا سوریه و مصر که سابقه زیادی در دفاع از ملت فلسطین دارند باید ضربه بخورند.

الزواوی ادامه داد: امیدواریم کنفرانسی که ظرف روزهای آینده درباره مسئله فلسطین در تهران برگزار می‌شود گروه‌های فلسطینی را برای موضوع فلسطین دور هم جمع کند.

سفیر دولت فلسطین در ایران با انتقاد از سیاست‌های دوگانه کشورهای غربی در قبال پرونده‌ای هسته‌ای ایران گفت: چرا غرب به پرونده هسته‌ای ایران معترض است و این درحالی بوده که اسرائیل 200 کلاهک اتمی دارد.

وی  با اشاره به حمایت‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین گفـت: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند. ایشان با بصیرت خود خطراتی را که متوجه قدس شریف بوده را احساس می‌کردند؛ خطراتی که ما امروز شاهد آن هستیم و می‌بینیم که چه بلاهایی بر سر پایتخت مقدس مان در سایه اشغالگری و حمایت بین‌المللی از رژیم اشغالگر قدس و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا بوجود آورده است.

الزواوی تأکید کرد: امروز ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و حمله رژیم اشغالگر قدس به غزه آینده مسئله فلسطین را تهدید می‌کند و ما امیدوار به مبارزات مستمر تا آزادسازی همه خاک فلسطین خواهیم بود.