ابتکار قانونگذاران آمریکا برای مقابله با رئیس‌جمهور این کشور

پایگاه اینترنتی پُلیتیکو در گزارشی نوشت: آمریکایی‌ها برای تقابل با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، به روش‌های جدیدی روی آورده‌اند. قانونگذاران آمریکایی برای به چالش کشیدن و مقابله با سیاست‌های ترامپ و ناکام گذاشتن فرمان مهاجرتی وی دست به ابتکارات جالبی زده‌اند. 

برای مثال، یک قانونگذار اهل کالیفرنیا خواستار بررسی سوابق مهاجرتی «ملانیا ترامپ»، همسر رئیس‌جمهور جدید آمریکا، شده است. از سوی دیگر، قانوگذاران اهل «نیوهمپشایر» خواستار تصویب قانونی برای انجام تحقیقات فدرال درخصوص دانشگاه ترامپ و معاملات غیرقانونی مالی و تجاری احتمالی وی شده‌اند. 

قانونگذاران ایالت «ایلینوی» نیز انجام تحقیقات درباره آنچه آن‌ها دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا می‌خوانند، را خواستار شده‌اند. آن‌ها همچنین، دعوتنامه رسمی برای « انریکه پنیا نیِتو»، رئیس‌جمهور مکزیک، تهیه کرده‌اند تا با حضور وی در این ایالت، پیامدهای منفی ساخت دیوار حائل میان مکزیک و آمریکا را بر روابط مکزیکوسیتی و ایلینوی بررسی کنند. 

نگارنده گزارش در ادامه مدعی شده قانونگذاران ایالت‌های دموکرات طرفدار «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا، از سرپیچی از ترامپ پا را فراتر نهاده و به آزار و اذیت وی روی آورده‌اند. این گزارش هدف اقدامات قانونگذارن مذکور برای تمسخر و به چالش کشیدن ترامپ را یادآوری شکست وی از کلینتون در آرای مردمی می‌دانند.