تلاش هکرهای برای سرقت اطلاعات دفاعی و سیاست خارجی انگلیس

 آقای مارتین ریاست بخش امنیت سایبری متعلق به سازمان اطلاعات دولتی بریتانیا (CGHQ) در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز گفت ماهیانه 60 حمله جدید سایبری علیه زیرساخت‌های دولتی و غیردولتی این کشور وجود دارد.

 

وی در ادامه افزود، در میان 60 حمله سایبری ماهیانه علیه بریتانیا، برخی از این حملات از سوی هکرهای روسی با حمایت دولت روسیه انجام گرفته که هدف آن سرقت اسرار سیاست خارجی و دفاعی بریتانیا بوده است.

رئیس بخش سایبری سازمان اطلاعات دولتی انگلیس گفت با وجود این تعداد حملات، متخصصان بریتانیایی دانش و تجربه زیادی در شناسایی و مدیریت چنین حملاتی دارند.

رئیس بخش امنیت سایبری سازمان اطلاعات دولتی بریتانیا در ادامه‌ی گفت‌وگو بیان داشت، اخیرا در تجاوزهای آنلاین روسیه علیه غرب تغییراتی وجود داشته و روس‌ها علاوه بر قصد برای سرقت اطلاعات امنیتی اهداف دیگری را نشانه رفته‌اند.

مارتین در ادامه افزود، اهداف دیگر هکرهای روسیه مراکز دانشگاهی برای به سرقت بردن تحقیقات و یا شوراها و خیریه‌ها برای سرقت اطلاعات شخصی افراد است.

وی همچنین گفت رسانه‌های روسیه هم اخیرا اخبار جعلی بسیاری منتشر می‌کنند که همه این‌ها بخشی از برنامه ارائه اطلاعات دروغ روسیه است.